jueves, 24 de febrero de 2011

Entrevistas: 9- Mireia Fiter Cirera

Vino de fuera, ya en edad senior, pero enseguida se hizo un hueco en el equipo, en el club y en nuestros corazones,.. una jugadora que se comprometió con todo el club como si llevara toda la vida en él,.. una líder espiritual, una voz que era escuchada y respetada por todas las compañeras,.. una jugadora que ayudaba en todo lo que era menester,.. una amante de este deporte,..: MIREIA FITER CIRERA.



Comença la jugada, tenim baló, traiem de fons i ens disposem a pujar el baló cap a la cistella contrària, d'esta jugada depén el partit:

1) Nom complet i any de naixement.
Mireia Fiter Cirera, 1978

2) Per què te vas apuntar a jugar a bàsquet?
Perquè és un esport d'equip, on no només compta el físic, sinó també el cap. Perquè de tots els esports iniciats de menuda és el que em va enganxar a més de tenir, sobretot en els inicis (benjamí-infantil) un ambient inmillorable per estimar aquest esport, tant des de la vessant dels entrenadors com de les companyes i sobretot de l'esforç dels pares. I love this game ;-)

3) Quin és el teu primer record en el C.B. Oliva?
Acabava d'aterrar en terres olivanes (gener2006), i necessitava conèixer gent nova i tornar a recuperar el meu lligam amb el bàsquet (amb 28 anyets a l'esquena...). Recorde anar amb Francesc al pavelló i presentar-me a Óscar comentant-li si era possible anar a entrenar (la fitxa? lo de menys). La predisposició d'Óscar per a que puguera formar part de l'equip va ser màxima des d'aquell moment. També la de les companyes del sènior, obertes i receptives desde el primer dia així com tot el que envolta el club (equip directiu, altres entrenadors...); en poc temps em donava la sensació que havia format part del CB Oliva desde sempre... Gràcies!

4) En que posició jugaves i quin número portaves?
escolta/aler bàsicament, el núm va anar variant (vaig a mirar les fotos...) 5/8/9

5) El teu millor record en la teua etapa de jugadora?"
mmmm n'hi han molts, sobretot com el cor se t'accelera un milisegon abans d'entrar en pista!!! Tinc un especial record del partit que ens va donar la segona plaça en el campionat de catalunya quan era cadet... vam guanyar d'un i no ens podiem aguantar la plorera de la tensió i la intensitat amb que vàrem jugar...jajaja mmm (Ningú donava ni un duro per nosaltres... ;-))

Respecte l'etapa al CB Oliva... l'emoció del primer partit.

6) Y el pitjor?
la impotència de no poder jugar al 100% com quan era una joveneta (jajaja). Ara en serio, una lesió a l'espatlla esquerra quan tenia 13 anys...em va costar tornar a alçar el braç sense por...

7) La millor jugadora amb què hages jugat?
mmm, respecte a l'etapa amb el CB Oliva, Teresa Pérez Girau (la xata merenguera) ;-)

8) La companya amb què millor t'emportaves?

Difícil de dir-ne una només...ja que amb la majoria he tingut i mantinc molt bona relació i agraisc de tot cor que m'obriren les portes desde el primer dia.
Dins el camp? Amb Amparo Mari Vidal hi havia molt bona sintonia...

9) Qui ha sigut per a tú la persona més influent en el bàsquet?

Bufa! el meu primer entrenador, quan tenia 8 anys, va saber fer que m'enganxara al bàsquet com una droga... (lo siento Óscar, no eres tu...ya que tenías 4...jajaja)

Ja han transcorregut els primers instants de la jugada, veurem si l'elaborem i aconseguim una bona posició de tir a cistella.

10) Qui va ser el teu referent?

Els meus primers entrenadors, que en aquella època també jugaven.

11) Amb quin equip rival et motivaves més?

Qualsevol que fora difícil de derrotar

12) El teu millor partit?

Bufff fa molts anys, una final provincial quan era cadet...(en terres lleidatanes). Aquell dia el canell estava en ratxa i entrava tot... Pel que respecta al CB Oliva, hi han hagut molts bons moments però no puc dir que fera bons partits, potser bons minuts???!!

13) Y el pitjor?

Bufff doncs segurament algun dels últims jugats, la vellesa no perdona... Ho senc pel CB Oliva... ;-(

14) Alguna anècdota que recordes.
Tinc mala memòria... una presentació de temporada on alguna jugadora anava amb 'xancles'???jajaja

15) Un ídol en el básquet.

Michael JORDAN, sense cap mena de dubte.

16) Quins van ser els teus entrenadors? Què t'aporta cada un d'ells?

En el CB Oliva, només puc parlar d'Óscar: màxima dedicació!

17) Podries donar algun consell a les noves generacions?
Disfrutar del bàsquet és més que fer cistelles...

18) Per què vas deixar de jugar?

Perquè ens fem grans i les responsabilitats a nivell personal no em deixaven dedicar el temps que es necessita per poder jugar i implicarse com toca.

19) A que et dediques ara? Quins projectes tens per al futur?
Sóc investigadora i tècnic de medi ambient en un centre tecnològic de la industria agroalimentaria. Un dels projectes futurs: l'esperança de poder transmetre als meus fills la meva passió pel bàsquet!!

20) Altres aficions.
Trekking, llegir...

Entrem en els últims segons de la possessió, hem mogut bé el baló i només ens falta fer arribar el baló a la jugadora millor col•locada per a fer cistella.

21) Des que te ho vas deixar hi ha 'nascut' i 'crescut' una secció femenina. Què significa per a tu i quina opinió et mereix el llegat que heu deixat després de vosaltres?

Crec que els inicis d'una secció femenina són complicats, tant en el CB Oliva com en altres clubs xicotets (com del que jo vaig vindre, el CB Tremp). Si es solidifica, dóna fruit a unes generacions posteriors de jugadores d'un nivell i una qualitat altíssima que en moltes ocasions, manté el nom del club a nivells insospitats fa uns anys. Aquest és el cas del CB Oliva. Crec que la feina que féreu tant jugadores com equip tècnic/directiu per tal d'engegar una secció femenina, ha merescut, en escreix, l'esforç i la dedicació deixada. Cal però no perdre el nord de vista, i continuar amb la mateixa empenta!!! Ànims!

22) Queden 3 segons de possessió, perdem de 2, demanes el baló per a jugar-te el triple o li la passes a la companya que esta assoles en el cantó per a tirar?
A veure, la pregunta no està clara... si demane el baló és que jo no el tinc i per tant no puc passar-lo... ara bé si la reformulació de la pregunta és: queden 3 segons i tens el baló, et jugues tu el triple o la passes a la compi que està a soles?

Resposta:
Si estic desmarcada i tinc opcions de tir me la jugue.
Si quan tinc el baló em marquen de prop i no tinc opcions de tir, la passe a la jugadora que està a soles.
Si estic desmarcada però la jugadora del cantó també i ella té millors aptituds de tir que les meves, sense dubtar-ho, li passe el baló.

;-))

23) Què t'ha quedat, com a persona, de la teua etapa en el club? Quins valors creus que deu de transmetre un club esportiu?
Un grup d'amics i companys.
Valors com el compromís, el pluralisme, la disciplina, aposta per les noves generacions, motivació en el que es fa, i sobretot passió per l'esport a que es déu el club.

24) Alguna cosa que vullgues dir o que hages volgut dir en algun moment i que no ho vas dir per una o altra raó?

em sembla que està tot dit!! ;-)

Final de possessió i final de partit,.. s´aconseguix la cistella i la victòria.

Gracias Mireia por todo lo realizado, por tu compromiso y entrega,.. espero que te vaya todo bien,.. y ya estamos esperando que tus peques (Pau y Francesc) vengan a entrenar,.. Pau ya muestra maneras de jugador,.. jaja,.. suerte en todo y nos vemos por las pistas.


2 comentarios:

  1. molt interessant!!! quan va jugar? pareix prou involucra al club i aixo que ve de fora. Be per ella. Ja era hora de que apareguera una dona per açi.

    ResponderEliminar
  2. no et faces ilusions kobe q ni han poques dones en comparacio a homens, encara que la cosa va cambiant, igual pal 50 aniversari, jaja

    ResponderEliminar