martes, 22 de febrero de 2011

Entrevistas: 7- Maricarmen

Entrevista a Mari Carmen Cantus (sense accent, per favor), entrenadora del Aleví A i del Infantil B i C amb Salva Miralles, i única entrenadora del club actualment.


1. Vas nàixer a Tavernes, i allí vas començar a jugar a básquet i més tard et vas convertir en entrenadora, però...cóm vas arribar a Oliva?

- La versió curta és que tenia a Oliva la feina, i després de 24 anys a Tavernes com a jugadora, entrenadora i anotadora local, em vaig agafar un any “sabatic” del básquet, que vaig aprofitar per a traure´m el curs d´entrenadora i posar-me com a anotadora de Federació i no local.

Vaig tallar amb el básquet de Tavernes, per difents causes que no venen al cas i un dia anotant un partit vaig coincidir amb el coordinador del básquet d´Oliva i li vaig comentar que vivia a Oliva i que m´interesaria continuar al básquet, la resta ja és història.

2.- Cóm van ser els teus primers mesos en el club? I quines foren les teues primeres impresions?

- Si he de ser sincera, esperava trobar-me un poc incomoda, que la gent em mirara com a una “intrusa”, però la veritat es que em vaig trobar molt agust desde el principi, ni la gent del club, ni els xiquets que em van tocar aquell any em van fer sentir malament ni molt menys, encara que per a mí era un poc estrany estar a un club de bàsquet fora del que havia sigut durant tants anys “ma casa”, però tot va ser millor del que em pensava.

3. Continues sentinte extranjera en territori enemic?

- No m´he sentit mai a terres enemigues, tot el contrari, em senc a terres enemigues cuant vaig a jugar a Tavernes i veig les cares que em posen, (jajaja). Si hi ha algú que realment em veu així es perque vol, em pot tirar la gent, el poble, però al básquet, jo sóc d´Oliva, li pese a qui li pese, i us puc asegurar que pesa més a ma casa que a ningún altre lloc, jajaja.

4. Com vius el ser l´única dona en un club on la resta d´entrenadors son homes?

- Això es algo que tinc superat fa molt de temps, m´he criat rodejada d´homens a ma casa, i anava on anaven els meus 4 germans, i casi sempre era al básquet. Estic acostumbrada, ja que sempre m´ha passat el mateix, pues en Tavernes vaig començar molt jove d´entrenadora i era l´única dona a més de la més menuda de la plantilla. Ademés, al quedar-me prompte sense xiques per a jugar sempre he estat rodejada d´homes a aquest esport. Supose que a algunes persones li pot xocar, però a mí no em suposa cap problema.

5.- Quines són les principals diferències que observes entre la filosofia del C.B. Tavernes i la del C.B. Oliva?

- La principal diferència radica en que en Oliva ens preocupa crear una bona base, ja que han de ser el futur del básquet, i sobre tot, ajudar a la gent del Club, la que s´ha fet a Oliva.

Trobe que la filosofia del C.B.Tavernes ha canviat molt en els ultims 5 anys, pràcticamnt no conec a la majoria de gent que formen alguns equips ja que molts d´ells no són gent del poble, de fora ja no veig la familia que era abans el club.

6. Quina era la teua impressió sobre el C.B Oliva cuant estaves en Tavernes?Com es veu el club desde fora?

- Supose que com li passa a tot el mon, desde fora no eres objectiu, tots son rivals, cadascú intenta no mirar-se el seu melic...Però de totes formes, no trobe que es vega tant diferent un de l´altre, son 2 pobles pareguts, menuts, amb la gent de tota la vida i amb carácter, simplement cadascú ho veu a la seua manera.

7.- Tenies algún pique especial amb algú?

- Mira que us agrada posar-me amb un compromis!!! Algún pique?? No fa falta ser de Tavernes, qui no ha tingut piques amb Oscar?? Jajaja, per l´amor de déu, si no el podia ni vore! Però he de dir que ell a mí tampoc... com canvien les coses! Però bó, amb un poc de objectivitat, ni els bons son tan bons, ni Oscar tan roin, jajaj.

8. En Tavernes tenen molt de sentiment cap al seu club i els seus colors, pasa el mateix a Oliva?

- Sí, som pobles menuts, i la majoria de la gent que tenim al club l´hem vista creixer i formar-se com a jugadors, i es un sentiment molt gratificant veure com es desenvolupen al terreny de joc lluitant per els seus colors, en aquest cas trobe que el sentiment és el mateix. Encara que trobre que hui en dia no ho senten de la mateixa manera (no a l´equip senior), ja que per a ells l´important es guanyar i no per el C.B.Tavernes, ja que molts d´ells no poden tindre aquest sentiment ja que són de fora.

9.- Com va el teu equip Aleví aquest any?

- Aquest any s´han incorporat a l´equip prous xiquets, alguns d´ells es el seu primer any al basquet i altres venen d´un altre equip. Al final a l´equip son 15, molt diferent als 8 que es van quedar l´any passat i s´han d´esforçar molt als entrenaments si no volen quedar-se fora als partits, ja que totes les semanes he de descartar a 3 d´ells. S´han d´acoplar tots a les noves incorporacions a l´equip i no està resultant difícil, ja que als entrenaments están treballant molt bé, però als partits està costant un poc posar en practica tot el que fem entre semana i hem perdut un parell de partits davant equips que van per damunt nostra a la classificació de menys de 5 punts, partits que amb un poc d´esforç estaven guanyats i podriem anar per damunt d´ells. Trobe que els costa centrar-se als partits i això ens suposa perdre els 2 ó 3 primers temps, després tot funciona millor i juguen com es suposa que saben fer-ho però a certes ocasions ja ha sigut massa tard i no hem pogut recuperar-mos. Espere que a la tornada siga diferent i comencen a centrar-se al terreny de joc desde el primer cuart.

Però en definitiva son un bon equip amb el que porte a la majoria d´ells 5 anys i no m´han donat mai problemes i sempre están a punt per a aprendre coses noves, amb alguna coseta que altra, estic prou contenta amb ells.

10. I el Infantil? Quines son les teues impresions per a aquesta temporada?

- L´Infantil es un cas molt diferent, hem unit als entrenaments els 2 infantils B i C, ja que hi havien molt pocs xiquets per a fer 2 equips complets. D´aquesta manera es poden ajudar als partits ja que no coincideixen i es pot ajudar també a l´infantil A cuant fa falta.

Aquest any estem Salva Miralles i jo junts amb estos equips, i el primordial per a aquesta temporada es concienciar i ensenyar-los a jugar en equip. Tenen que aprendre que el básquet es un joc col·lectiu i olvidar-se un poc de la base de menuts del joc tan individual. La majoria d´ells están progresant molt i están aprenent a jugar en distintes posicions i no “encasillant-se” amb el que sempre han estat acostumats a fer a la pista de joc. Si al final de la temporada tenen els conceptes bàsics clars s´haura fet un progres molt gran amb el que estarem contents.

11. Pareix que el básquet femení a Oliva està acabant de despegar, com veus l´evolució dels últims anys? Estem seguint el camí correcte o penses que necessitem algún canvi?

Com a anotadora, també veig molts partits per els alrededors, i trobe que Oliva es un dels clubs que millor base femenina està fent, i ademés hi han pocs equips que siguen integrament femenins desde categories tan menudes com benjamí i aleví. Pense que el camí està ben fet i ara s´ha de seguir treballant igual i no desperdiciar el que està conseguit.

12. Per últim recordar que en Tavernes vas entrenar algún equip femení, per què en Oliva encara no t´has fet càrrec de ningún? Et faria il·lusió?

- Per que no me´l han donat...jajaja! A Tavernes també vaig començar a entrenar equips masculins, i em pensava que amb xiques seria més fácil (ni per asomo!!), però la veritat es que no tinc preferències d´aquest tipus. Però si que m´agradaria, com també va passar allí, cualsevol equip que agafe, que siga desde la base, de menuts, “criar-me´ls”, com ha passat amb el meu Aleví i amb aquelles xiquetes a Tavernes, es crea un vincul diferent, no m´agrada agafar-los massa majors, trobe que el meu limit es Infantil. A partir de ahí és una edat molt complicada, i em trobe més agust amb els més menuts. Però la veritat és que no tinc preferències a que l´equip que porte siga femení o masculí.

No hay comentarios:

Publicar un comentario