jueves, 7 de abril de 2011

Entrevistas: 31- Carles Oltra Cots


Uno de los mejores jugadores de la historia del club,.. junto con Pascual los dos mejores,.. sin lugar a dudas,.. un fenomeno dentro de la pista,.. capaz de jugar de todo y hacerlo todo bien,.. para mi es como un hermano pequeño,.. espero que todo le vaya muy bien,..

Comença la jugada, tenim baló, traiem de fons i ens disposem a pujar el baló cap a la cistella contrària, d'esta jugada depèn el partit:

1) Nom complet i any de naixement.
Carles Oltra Cots , 1987

2) Per què te vas apuntar a jugar a bàsquet?
Perquè jo era un xic lligat als esports i, encara que vaig començar jugant de porter al futbol, el que més em va atraure va ser l’afició de casa: el bàsquet.

3) Quin és el teu primer record en el C.B. Oliva?
Estic a la pista del costat de l’antiga estació de bombers, falten pocs segons per finalitzar el partit i dispose de dos tirs lliures.

De fons la veu del meu entrenador en eixe temps ,Juanito, demanant-me que com a mínim clave un tir dels dos.

Resultat final: 10-11 (vaig fallar els dos tirs..)

4) En quina posició jugaves i quin número portaves?
Quasi tota la meua vida he jugat de base, encara que va arribar un punt en què jugava del que més es necessitara en cada moment.

De molt xicotet utilitzava el 12, però ben prompte vaig passar al 9.

5) El teu millor record en la teua etapa de jugador?
Sopar d’equip en el Grau. Tornar a les 5 del matí a casa i estar a les 11 jugant en Alcoi amb tots els meus companys d’equip i de festa (Óscar inclòs). Vam patir, però malgrat el cansament acumulat l’equip aconseguí una victòria molt important en un partit en que em vaig sentir molt satisfet amb la meua actuació (un d’eixos partits en el que tot el que intentes t’ix).

Triomfar per la nit i triomfar pel matí.

6) I el pitjor?
Tots aquells partits en els que he acabat lesionat. El haver de vore als meus companys perdre des de la banqueta era molt dur.

7) El millor jugador amb què hages jugat?
Amb Victor Claver (Power Electrònic) a la selecció valenciana, encara que en el moment en què compartirem equip no destacava tant com per pensar que arribaria fins l’ACB.

8) El company amb què millor t'emportaves?
Marc, Joan Marc, Óscar, etc.. No sé, em duia bé amb quasi tots, menys amb Blasco que sempre estava picant-se amb mi jaja :D.

9) Qui ha sigut per a tu la persona més influent en el bàsquet?
Segurament mon pare.

Ja han transcorregut els primers instants de la jugada, veurem si l'elaborem i aconseguim una bona posició de tir a cistella.
10) Qui va ser el teu referent?
Oscar Pegatina. Era major que jo per el que disposava de tècnica i moviments que jo no sabia, ell sempre estava jugant al bàsquet a les pistes de fora, cosa que em permetia observar-lo i comprovar la meva evolució com a jugador.

11) Amb que equip rival et motivaves més?
Jo amb qui més em motivava era front al millor jugador del equip rival.

Sempre que hi havia algú que destacava més que la resta de companys era un plus de motivació per a mi, ja que intentava demostrar que jo podia ser millor que ell.


12) El teu millor partit?
Segon any de juvenil, vaig anar amb el sènior a jugar un partit de copa a València i vaig aconseguir fer uns 42 punts a San José.

13) I el pitjor?
No recorde cap en especial. Podria dir-se que els pitjors partits són aquells en els que no vaig aportar a l’equip tot el necessari per evitar una derrota, amb la posterior sensació d’insatisfacció amb mi mateix.

14) Alguna anècdota que recordes.
Jo era juvenil i anava de reforç al sènior. Teníem un viatge llarg per davant, ja que jugàvem a Torrevella. Jo havia jugat pel matí, així que mon pare duia la meua fitxa damunt. Ens vam perdre anant i vam arribar al partit quan ja feia 2 minuts que havia començat i l’entrenador no va poder presentar la meva fitxa. Després de 3h i mitja pegant voltes pel món no em permeteren jugar.
Vaig passar 5 hores i mitja dalt del cotxe per a no xafar pista. Graciosíssim!!

15) Un ídol en el bàsquet.
Clarament Dejan Bodiroga. Un joc fàcil i elegant.

16) Quins van ser els teus entrenadors? Què t'aporta cada un d'ells?

-Juanito: Els meus primers bots de pilota a un camp de bàsquet.

-Salvador Miralles: Disciplina i tècnica. Descobriment dels sistemes de joc al bàsquet.

-Óscar Roca: Tècnica, companyerisme i confiança en mi mateixa.

-Paco Lleches: Amb aquest es va acabar la meva etapa de formació. Llegia el partit a la perfecció i va imposar el joc en equip.

-David (melenut): Bon rotllo sobre tot.

-Toni Boigues: Sisteeeemes i més sisteeemes.


17) Podries donar algun consell a les noves generacions?
El no ser avariciós jugant al bàsquet. Jugar en equip i ajudar a defendre! Que el bàsquet no és sols atacar.

No enfadar-se amb un company d’equip mentre estàs al camp, et perjudica a tu i a ell, anima als teus companys i trauràs més profit en una mala situació.

Intenta guanyar des del minut 1 fins al minut 40, que sempre la confiança juga males passades i en últim moment et pots endur una sorpreseta.

I no t’avorrisques del teu entrenador, ja que els xillits que et peguen solen ser per al teu propi benefici, encara que al moment et senten mal.


18) Per què vas deixar de jugar?
ai.. continue continue.

19) A que et dediques ara?
Estic jugant al C.B. Burjassot, amb amics de la meva edat. És un lloc que em ve molt còmode, ja que estic a Burjassot estudiant Farmàcia i ho tinc a dos passes de ma casa.

20) Quins projectes tens per al futur?
Qui sap.

21) Altres aficions.
Frontó, Vòlei, Pàdel, jocs de taula i cartes, pc, eixir amb els amics i la novia...etc etc etc

Entrem en els últims segons de la possessió, hem mogut bé el baló i només ens falta fer arribar el baló a la jugadora millor col·locada per a ficar canasta

22) Queden 3 segons de possessió, perdem de 2, demanes el baló per a jugar-te el triple o es la passes al company que esta assoles en el cantó per a tirar?
Faig una finta i entre cap a canasta escopetejat per forçar la pròrroga. Una volta en la pròrroga guanye el partit si o si.


23) Què t'ha quedat, com a persona, de la teua etapa en el club? Quins valors creus que deu de transmetre un club esportiu?
Confiança en mi mateixa, després de tants anys escoltant la mateixa parauleta dels meus entrenadors per a alguna cosa ha servit.

Ha d’acollir a tots els que estiguen disposats a gaudir d’un esport tant divertit com és el bàsquet. Ens ha d’ensenyar a respectar als nostres companys i als rivals per igual.

I no sé. Direm que tot el que transmet el C.B. Oliva que és un gran club! Jaja.

24) Alguna cosa que vulgues dir o que hages volgut dir en algun moment i que no ho vas dir per una o altra raó?
Que el joc en equip es molt més satisfactori que les individualitats de cada jugador.


Final de possessió i final de partit,.. s’aconsegueix la cistella i la victòri.
Nos vemos por las pistas figura,.. suerte en todo,.. y esperamos verte de vuelta pronto,.. este siempre será tu club.

No hay comentarios:

Publicar un comentario