martes, 26 de abril de 2011

Entrevista: 37- Pere Devesa Peiro

Hoy hablamos con un jugador de unas condiciones fisicas inmejorables,.. un portento,.. pero las lesiones truncaron su trayectoria,.. incluso Aquiles tenia su punto débil,..


1) Nom complet i any de naixement.

Pere Devesa Peiró, 1984

2) Per què et vas apuntar a jugar a bàsquet?

Els meus amics jugaven i el meu germà també ho feia
3) Quin és el teu primer record al C.B. Oliva?

El primer record, encara que no era oficialment el C.B. Oliva, sinó l'escola esportiva (poc després va vindre Miralles i ens va dir:- "Passeu a formar part del Club"), és un entrenament amb Andrés, llençant la pilota picada contra la paret, un exercici de passada molt bàsic.
4) En quina posició jugaves i quin número portaves?

Jugava de pívot i he portat l'11 i també el 10.

5) El teu millor record en la teua etapa de jugador?"

Per a mi, res com els partidets de final d'entrenament.

6) Y el pitjor?

La lesió que em va apartar del bàsquet. Era pretemporada i venia amb l'estat de forma millor que he tingut. Eixe estiu haviem jugat al poli amb molta gent de fora, jugadors francesos i de madrid, més forts, més bons i amb més experiència. Una llàstima, crec que tot podria haver estat molt diferent sense eixa lesió.

7) El millor jugador amb què hages jugat?

He jugat amb molta gent molt bona, però si he de destacar algú, eixe és Arnau Vicente Llodrà. Gran jugador i millor persona. Individualment era molt bò, però a més a més feia millors als companys.
8) El company amb qui millor et portaves?

És difícil de dir. Amb Arnau em portava molt bé i el conec des de que tinc ús de raó.

9) Qui ha sigut per a tu la persona més influent en el bàsquet?

Salvador Miralles, ja que ha estat l'entrenador amb qui més anys he jugat i amb qui em vaig ensenyar a jugar.

10) Qui va ser el teu referent?

Tots i ningú. No tenia cap referent, però Pascual podria haver estat una bona opció.

11) Amb quin equip rival et motivaves més?

Amb els que més ens costava pot ser. Gandia (amistosos), Maristes, Xeraco...

12) El teu millor partit?

Recorde un partit amistós contra el Gandia. Jugavem allí i el domini del Gandia era clar. Pense que es pot perdre un partit de moltes maneres, però mai sense donar-ho tot. En eixe partit vaig fer un canvi de xip en un moment determinat i això va fer que el curs dels aconteixements canviara yeeeaaah. El meu oponent era Cami, i a partir d'eixe moment ja no va vore la pilota més que en somnis. Jo no era un gran anotador, però em vaig fer l'amo dels rebots jejeje. Al final no va servir per guanyar però morirem amb les botes posades.

13) Y el pitjor?

Uns quants. Mai he quedat satisfet amb la meua escassa anotació.
14) Alguna anècdota que recordes.

Si, un tir lliure d'Albert què, no és que no tocara l'ar, és que vist de perfil (jo ho vaig veure així des de la banqueta) es va quedar a meiat del camí. La pilota va caure dos metres davant de la cistella.
15) Un ídol en el básquet.

Michael "Air" Jordan. Serà el de molts, però per algo serà.

16) Quins van ser els teus entrenadors? Què t'aporta cada un d'ells?

Andrés: primeres lliçons. Miralles: les bases del bàsquet Juancar: treball individualitzat, explotar habilitats Migue: físic Oscar: conceptes

17) Podries donar algun consell a les noves generacions?

Que pensen quins son els seus defectes com a jugadors i que els convertesquen en virtuts. Que s'esforcen i que gaudeixen què és la finalitat última.
18) Per què vas deixar de jugar?

Una lesió en el meu millor moment em va fer desencantar-me.

19) A que et dediques ara?

Soc il.lustrador.

20) Quins projectes tens per al futur?

Millorar en tot el que puga i publicar algun còmic que altre.
21) Altres aficions.

Cine, lectura, gimnàs, pin pon, còmics, fer-me el llit, hacer pulsos chinos conmigo mismo.

22) Queden 3 segons de possessió, perdem de 2, demanes el baló per a jugar-te el triple o el la passes al company que està sol en el cantó per a tirar?

Si és un tirador, li la passé, sinó el tire jo.

23) Què t'ha quedat, com a persona, de la teua etapa en el club? Quins valors creus que deu de transmetre un club esportiu?

Esforç de superació, sacrifici, companyerisme...

24) Alguna cosa que vullgues dir o que hages volgut dir en algun moment i que no ho vas dir per una o altra raó?

Pense que els entrenaments individualitzats (part de cada sessió és clar) acaben donant resultats molt més fructifers, obviament per a l'individu, però per extensió, també al col.lectiu. Donar també les gràcies a tota la gent que s'ha implicat en aquest esport tan meravellós.


Gracies Pere,.. espero que todo te vaya muy bien y consigas cumplir con todos tus proyectos,.. suerte y animo.

1 comentario:

  1. Per cert, Albert si ho llegeixes, espere que no t'ofenga lo del tir lliure. Quan vaig contestar l'entrevista no sabia que es publicarien. A part, cal dir que erem prou menuts i tots n'hem fet alguna. Jo, per exemple recorde un tir lliure que vaig tirar i li va pegar damunt el tauler per a acabar caient per darrere la cistella. Em vaig girar al públic i mon pare estava tapant-se la cara de vergonya jajaja.

    ResponderEliminar