jueves, 26 de mayo de 2011

Entrevista: 9- Oscar Puig Prats


Llego al Club la temporada pasada, en 2 años su mejoría ha sido espectacular, su trayectoria ha sido meteórica, ha pasado de jugar en el cadete B, ha doblar en su 1º año con el junior, ha ser un referente en el junior este año y doblar con el senior "A" teniendo un muy buen rendimiento, su progresión ha sido muy positiva y lo más importante de todo es su implicación con el Club,.. un jugador con ansias de mejorar y de perfeccionar su juego,.. un jugador que sabe escuchar y que le gusta aprender de los demás,.. si sigue con esta mentalidad esta destinado a marcar época en el club,.. espero que siga así muchos años,..
1) ¿Cuál es tu 1º recuerdo en el C.B. Oliva?
El primer record…. El meu primer entrene de pretemporada com a jugador de bàsquet, estava algo lesionat del turmell i no sabia fer prácticamente res. Vaig pensar: Que faig jo ací?

2) ¿Cómo y por que comenzaste a jugar a baloncesto?
El meu poble mai ha tingut molta varietat d’esports( Futbol futbol i més futbol) i davant de l’ample abanic de possibilitats, vaig triar el futbol, als 5 anyets. Sincerament era molt bo en el baló en els peus jeje .Per questions personals vaig deixar el futbol i vaig triar el básquet (una llàstima no haver-me apuntat abans)

3) ¿Por qué decidiste jugar en Oliva proveniente de Rotova?
Van ser el meu germà i el meu amic Dani Vidal Terrades. El meu germà em va proposar que m’apuntara i Dani ja jugava en el CB Oliva, així va ser. També m’ho va dir Albert Parra.

4) ¿En que posición juegas y que número llevas? ¿Siempre ha sido igual?
Jugue de Pívot i ara porte el número 16 en el junior i el 17 en el senior. No.. l’any passat portava el 14 en el cadet i el 10 en el junior.

5) Tu ídolo en el baloncesto.
Pau Gasol

6) Una anécdota de tu etapa como jugador.
No vaig a dir ‘’hi han tantes… i no escriure res..’’ aixina que contaré la vegada que vam guanyar al Xàtiva jugant en les pistes de fora en junior. Em va eixir un bon partit.

7) Un momento, como jugador, que recuerdes con especial cariño.
El meu primer tir lliure anotat en un partit oficial i la primera cistella.

8) Tu peor momento como jugador de baloncesto.
Buuufff … eixos partits que no t’ix res i et cabrejes en tu mateix, perts el partit, t’enfaes, s’enfaden… etc

9) ¿Quién ha sido la persona más influyente en ti como jugador? ¿Por qué?
Manel i Jordi em van ajudar molt en el meu primer any.. i sense dudar-ho Toni Boigues i Oscar Roca.

10) ¿Quién es el mejor jugador con el que hayas jugado?
Antoni Molina

11) ¿Quién es el compañero con el que mejor te hayas llevado o te llevas?
Són tots molt bones persones… però en especial Dani Vidal i Manel.

12) Un jugador que te haya sorprendido muy positivamente.
En general… el cadet A, és impresionant l’esperit guanyador que tenen. Particularitzant… Alex Tomàs.

13) ¿Qué jugador crees que podría haber llegado lejos y ya no juega a baloncesto?
Sols porte 2 anys en el club… aixina que jugadors retirats del CB Oliva no en CONEC casi ningun. Però supose que per els escrits que he llegit, Pascual.

14) ¿Te gustaría parecerte en algo a algún compañero?
Clar, el desparpajo de Nicolau, la inteligència de Manel, la agressivitat d’ Adrian Cea, la tècnica de Molina… etc

15) Haz tu quinteto ideal de los jugadores con que has jugado alguna vez en este club.
B- Ruben Bellón A-Juanvi ‘’Pilero’’ A-Molina AP-Adrian el Argentino P-Víctor Vidal

16) ¿Cuál ha sido tu mejor partido?
En cadet… contra Sueca que vaig fer 44 punts i la victòria en junior contra Dènia.

17) ¿Y el peor?
Molts.

18) ¿Quién es la persona que más ha confiado en ti, tanto en los buenos momentos como en los malos?
Toni Boigues

19) ¿Cuál es el rival con el que te motivas más en el campo?
Dènia.

20) La persona que más has visto trabajar por mejorar, que más horas le dedicaba (de este club).
Vlady, la veritat es que li posa moltes ganes i li tira moltes hores practicant el tir en les canastes de prop de sa casa. Dani Vidal, entre altres molts, que es majaquen en el gimnàs per augmentar el SALT o guanyar musculatura.

21) ¿Quiénes han sido tus entrenadores? ¿Qué te han aportado cada uno de ellos?
Toni Boigues: simple, m’ha ensenyat tot el que se de bàsquet, m’ha ‘’creat’’ Oscar Roca: m’ensenya molta tècnica, inteligència , després ja tots els tòpics d’un gran entrenador. Frank Sòria: Lluita i Treball, estimar el joc.

22) ¿Te arrepientes de algo de lo que has hecho como jugador?
De fallar a alguns entrenaments i de no estar avegades al 100 %

23) ¿En que aspectos debería de mejorar el CLUB a tu entender?
Sinceramnet, no li vec ningun defecte important.

24) ¿En el vestuario eres de los que se agacha a por el jabón o de los otros?
Millor gel … El potet en la mà i ens ahorrem que no caiga jajajaja, crec que ha quedat clar.

25) ¿Qué aspiraciones tienes como jugador de este club? ¿Cuál es tu objetivo a corto y largo plazo?
Seguir treballant i millorar… i ser uns dels millors pívots de les meves generacions més properes.

26) ¿Qué te ha aportado el baloncesto a tu vida? ¿Cuáles crees que deben ser los valores que debe de transmitir el baloncesto?
Una manera de relax després dels estudis. Compromís,Esforç, Treball… una frase grega que m’agrada molt: Χαλεπα τα καλα.( las cosas hermosas són difíciles)

27) Has debutado con el senior “A” esta temporada, estas doblando en todos los partidos de casa además de jugar siempre que puedes en los de fuera ¿Qué tal la experiencia? ¿Qué te esta aportando?
Sempre que doble en el senior intente anar a tope i donar-ho tot. Aprenc molta duresa dins la zona i donar-me conter de què em queden moltissimes coses que millorar. Però amb moltes ganes.

28) En el equipo junior están jugando jugadores cadetes. ¿Qué opinión tienes de ellos? ¿Qué aportan al equipo?
Aporten molt l’equip… fins al punt de que un d’ells està de titular. Espere que seguisquen igual.

29) Algún consejo para las nuevas generaciones.
Disfrutar i Passar-s’ho bé jugant a Bàsquet.

30) Otras aficiones a parte del baloncesto.
Fer tot tipus d’activitat física en la natura: Senderisme, escalada, kayak , pesca, etc….

31) ¿Qué proyectos tienes para el futuro?
Acabar el Batxillerat i fer Magisteri a l’Universitat, i seguir jugant a Bàsquet.

32) La ONU recomienda comer insectos y abandonar la carne ¿Qué piensas?
Estic massa occidentalitzat, no crec que introduira formigues en la meua dieta.

33) Decía Napoleón que las batallas contra las mujeres son las únicas que se ganan huyendo ¿Qué piensas al respecto?
L’enemic és massa poderós, millor fugir jaja

34) Un personaje histórico (fuera del baloncesto) al que te gustaría haber conocido. ¿Por qué?
Diógenes: Tot un crack, irònic , despreciant les comoditats, cínic…

35) En la mafia mandan los padrinos ¿y en un equipo de baloncesto?
L’equip , quan juga en equip… és imparable.

36) ¿Película y libro favoritos?
Avatar, tot el que haja pogut escriure JRR Tolkien

37) Quedan 3 segundos de posesión, perdemos de 2 ¿pides el balón para jugarte el triple o se la pasas al compañero que esta solo en la esquina para tirar?
Si estic asoles me la tire… sino al jugador més desmarcat… i sino entre cap a dins, canasta de 2, próloga i a jugar un ratet més jeje

38) Esta la filosofía “jugones” de Oscar,.. esta la filosofía “currantes” de Fran Soria y Toni Boigues,.. esta la filosofía de “corre-corre, pasa-pasa, bota-bota, tira-tira” de Miralles. ¿Con cual te identificas más? ¿Por qué?
Amb la de Fran i Toni, no em considere un jugon, encara que avegades si em tire l’equip a l’esquena. Però amb el treball sempre conseguixes coses positives.

39) ¿Algún secreto inconfesable del baloncesto?
Quan vaig a tirar un tir lliure, mentalment, sempre cante una estrofa d’una canço de Marea, en el vestuari, sempre em pose a un cantó. Manies…

40) Algo que quieras decir y dejar para la posteridad:

Si voleu saber alguna cosa més de mi, feu-m’ho saber.


6 comentarios:

  1. esperem q siga el gran pivot dominant del futur!

    ResponderEliminar
  2. sera el nou Pau Gasol? necessitara a Kobe al costat

    ResponderEliminar
  3. Oscar, ho té tot per a ser un grandíssim jugador:
    Condició física; implicació en el Club; llideratge; bona coordinació; inteligència...i per damunt de tot, humilitat per a seguint escoltant i aprenent dels entrenadors i dels més veterans.
    Oscar segueix així, som molts els qui confiem en tú

    ResponderEliminar
  4. k grande oscar,,, k grande!!!

    ResponderEliminar
  5. Dos coses que tinc curiositat:
    QUI MERDES ES Dani Vidal Terrades, xD xD ES LO PUTO RANDOM OSTIA!!
    Quina cançooo de marea?????
    Oscar eres un crack, continua treballant ;)

    ResponderEliminar
  6. ya ya, pero ell no te el sharingan,...jo no vull dir res.. :P

    ResponderEliminar