jueves, 7 de julio de 2011

Entrevista: 52 - Maria Vicens



No era una jugadora con grandes capacidades ni fisicas, ni técnicas,.. pero le daba un poco de alegria al equipo que siempre ayuda,.. tenia claro su rol dentro del equipo y lo intentaba cumplir con la mejor cara posible,.. no era una pieza clave del equipo ni mucho menos pero siempre ayudaba en lo que a ella le era posible,.. una muy buena compañera,.. Maria Vicens Torres.
Comença la jugada, tenim baló, traiem de fons i ens disposem a pujar el baló cap a la cistella contrària, d'esta jugada depèn el partit:
1) Nom complet i any de naixement.

Maria Vicens Torres, en 1992

2) Per què te vas apuntar a jugar a bàsquet?

Perquè les meues amigues estaven apuntades, seu passaven bé, i es un deport que sempre m’ha agradat.

3) Quin és el teu primer record en el C.B. Oliva?

Era en estiu, en agost, vaig veure a unes xicones i a un entrenador en molt de caràcter, i vaig pensar “que mal que estan estos per a jugar en agost i morir-se de deshidratació”.

4) En que posició jugaves i quin número portaves?

Pivot en el número 11.

5) El teu millor record en la teua etapa de jugadora?"

No hi ha un només, és des de els entrenes fins els sopars del bàsquet.

6) Y el pitjor?

Oscar, encara m’han recorde una jugada, que vaig fer una “senyora cagada”, Oscar tenia la seua cara de “vaig a matarte”...Ara ho pense i no es tan roin, però en eixe moment, volia morir-me.

7) La millor jugadora amb què hages jugat?

Esta pregunta es trampa, però la veritat es que totes han sigut genials a l’hora de jugar. Totes tenen les seues característiques personals.

8) La companya amb què millor t'emportaves?"

Em portava be en totes, tan en Júlia Ll, com en Adela, o Andrea, o les demés.

9) Qui ha sigut per a tu la persona més influent en el bàsquet?
Les companyeres, però sense dubte a Oscar, es una gran persona que sempre la pots tindre al teu costat.


Ja han transcorregut els primers instants de la jugada, veurem si l'elaborem i aconseguim una bona posició de tir a cistella.

10) Qui va ser el teu referent?
Quan vaig començar, no em vaig posar a la ment un objectiu, jo jugava a bàsquet perquè m’encantava, m’ho passava be i feia esport. Però no vaig tindre un referent concret. Les jugadores feien el que els agradava, i els importava molt el que feien, i com ho feien, ja què tard o prompte ho demostrarien davant de tots. Així que vaig pensar en elles, que eres xiques fortes i que no volien ser mes que ningú, sinó unes jugadores que juntes podien contra tots. Aleshores, puc dir que volia ser igual que totes elles.


11) Amb quin equip rival et motivaves més?

Doncs, no sé, Oscar que una ja està velleta. M’han recorde del partit contra Alginet, va ser...(sense paraules) però ens motivava perquè era un “escaló” més prop per a pujar de categoria.

12) El teu millor partit?

Tinc memòria, però no tant

13) Y el pitjor?

Digam de jo vaig fer moltes burrades i ja no m’han recorde de totes.


14) Alguna anècdota que recordes.

Recorde que a Gandia vam jugar. Era un partit amistós, i que a Ester i a mi casi ens agarrem del monyo en dos del Gandia. Simplement Ester li va llevar el baló a una del Gandia, i va començar a insultar-la, i no se perquè a mi també. No ens vam quedar callades, però Ester li la va tornar en un altre estil.

15) Un ídol en el bàsquet.

Un? No, molts, els seniors del basquet de oliva, tan femení, com masculí i com no, els veterans.

16) Quins van ser els teus entrenadors? Què t'aporta cada un d'ells?

Van ser Oscar i Toni. Oscar amb el seu mal humor i el seu caràcter tan fort asustava a qualsevol. Crida molt, però es bon home...Aporta resistència i perfeccionisme. Però sempre comunica als jugadors una mena de “apoyo”.

Toni és un entrenador fabulós, escolta i sempre està dispost a tot. Sap escoltar com toca, a més no te la agressivitat que te oscar, per això és de vegades mes pròxim als jugadors. Toni aporta confiança, una característica que no és comú, però es molt necessària en un partit.

Gracies per tot, Oscar i Toni.

17) Podries donar algun consell a les noves generacions?
Tindreu companys de tot tipus, i també entrenadors, però per algun aspecte està ahí, aprofita-ho, gaudeix-ho i aprèn tot el que pugues que quan sigues més madur, aprendràs el seu significat.


18) Per què vas deixar de jugar?

Vaig deixar de jugar per diverses raons. No podia jugar en la lliga, perquè no teníem equip, i anava a cursar batxillerat, així que em vaig acostar i decidí no continuar. Trobe a faltar els entrenes i els partits. Però vos desitge el millor, ànim.

19) A que et dediques ara? Quins projectes tens per al futur?
Per ara acabar la universitat amb bones notes i gaudir el present.


20) Altres aficions.

Veure el basquet de tant en tant, m’alegra saber que continua sent un deport que continua fent feliç a les persones.

Entrem en els últims segons de la possessió, hem mogut bé el baló i només ens falta fer arribar el baló a la jugadora millor col·locada per a fer cistella.


21) Des que te ho vas deixar hi ha 'nascut' i 'crescut' una secció femenina. Què significa per a tu i quina opinió et mereix el llegat que heu deixat després de vosaltres?

La secció femenina és molt important, en molt aspectes, a mes, hi ha que tindre en conter el esforç i la dedicació de totes. Com diu un professor meu: el llistó està molt alt; així que ànim que valdrà la pena.

22) Queden 3 segons de possessió, perdem de 2, demanes el baló per a jugar-te el triple o li la passes a la companya que esta assoles en el cantó per a tirar?
Li la passe a la companya assoles per a que tire.


23) Què t'ha quedat, com a persona, de la teua etapa en el club? Quins valors creus que deu de transmetre un club esportiu?

Me quedat en el carinyo de les companyes i de tots els que he conegut en el bàsquet. Els valors que deu transmetre son els que ja transmetren, o almenys això pense. Transmeteixen companyerisme, esportivitat, a mes, és un deport, que des de el meu parèixer és el millor, és el esport que més qualitats pot aportar a qualsevol.


24) Alguna cosa que vulgues dir o que hages volgut dir en algun moment i que no ho vas dir per una o altra raó?

Oscar, eres un dictador...

Final de possessió i final de partit,.. s’aconsegueix la cistella i la victòria

No hay comentarios:

Publicar un comentario