lunes, 7 de abril de 2014

Senior Fem: C.B. Oliva ... 52 - 42 ... Sagrado Corazón

C.B. Oliva … 52 – 42 … Sagrado Corazón
Llegamos a este partido tras realizar entre semana un partido de muy bajo nivel en Paterna, donde las sensaciones fueron muy negativas y sin vistos de que las cosas pudieran cambiar en tan poco tiempo, además llegábamos con bastantes jugadoras tocadas a este partido así que las expectativas no eran muy halagüeñas… la cosa pintaba muy mal.
Pero cuando todo parecía estar en contra va el equipo y se pone el mono de trabajo para sacar lo mejor de ellas… el equipo empieza con una gran defensa en todo el campo, siendo muy intensas y correosas, haciendo bien los marcajes, llegando a las ayudas y dominando el rebote defensivo… la única pega es que perdemos bastantes balones, en menos de 4 minutos habíamos perdido 5 balones… demasiados si queríamos tener opciones en el partido… pero aun así íbamos 8-2 en el marcador a nuestro favor… el rival reacciona y le da la vuelta en menos de 3 minutos, 10-12… aun nos daría tiempo a nosotras con 2 canastas, una en el último segundo de periodo de ponernos por delante en el marcador… 14-12 al finalizar este 1º periodo… Debíamos corregir las perdidas de balón, demasiados ataques sin lanzar a canasta por no dar la importancia adecuada al pase.
El 2º periodo lo comienza dominando el Sagrado Corazón, un 2-6 las pone por delante (16-19) en 3 minutos… pero reaccionamos rápidamente con un 6-0 (22-19)… parecía que llegaba nuestro momento, introducimos varios cambios para dar consistencia a la defensa y tener más opciones en ataque… pero enseguida un 0-4 pone al rival por delante de nuevo (22-23)… el equipo sigue a lo suyo, estamos defendiendo bien y hay que seguir en esa línea… en los últimos 3 minutos les hacemos un parcial de 6-1 que nos deja por delante en el marcador al descanso (28-24) En este periodo se nos acaba de romper Eva en una jugada en medio campo que muy bien podría haber sido sancionada con antideportiva y que solo fue señalizada como falta…
En el descanso hablamos de no salir dormidas al 3º periodo, que es importante salir fuertes para que no nos pase lo del miércoles anterior y tiremos por la borda el trabajo de los 20 minutos de la primera parte… hay que ser más agresivas cara a canasta, atacar el aro con mayor determinación y en defensa debemos seguir por el mismo camino que hasta el momento, muy intensas y ayudándonos unas a otras…
Comienza el 3º periodo, 2 fallos clamorosos cara a la canasta por nuestra parte son respondidos con 6 puntos del equipo rival en un intervalo de tiempo de 2 minutos (del minuto 3 al 5)… poco a poco ganamos en seguridad defensiva, nos hacemos muy fuertes atrás y en los siguientes 5 minutos solo concedemos 2 canastas… en este periodo dejamos al equipo rival en 10 puntos… el problema es que nosotras hacemos 0… si, ¡¡¡0 puntos en 10 minutos!!! Lo nunca visto, es la primera vez que nos pasa desde la creación del equipo hace 9 años… y pensaba que nunca nos pasaría con el talento que hay en el equipo… aun en estos momentos no acabo de creérmelo…
Comienza el 4º periodo, el marcador es de 28-34, aun estamos en partido. En 5 minutos hacemos un parcial de 7-0 que nos pone por delante (35-34) lo que obliga al entrenador rival a pedir tiempo muerto. Hablamos de seguir así, agresivas en defensa que es la que nos esta manteniendo en partido y jugar más fuerte en ataque, hay que buscar el aro con insistencia… salimos al campo y en menos de 1 minuto 0-4 para el rival (35-38) lo que me obliga a pedir tiempo muerto con el consecuente cabreo y mala leche que me entra… nos estamos jugando el partido y hemos pecado de falta de contundencia y agresividad en 2 jugadas consecutivas de defensa además de perder un balón en ataque que nunca se puede perder y encima bajando algunas al trote… El equipo reacciona con un 8-0 (43-38)… tiempo muerto del rival a falta de dos minutos y medio… hablamos y decidimos que a pesar de ir ganando de 5 no dejemos de atacar, no nos dediquemos a defender con el balón en nuestra posesión, que siempre que se pueda acabar rápido hay que buscar el aro rival… que en el último minuto ya veremos como llegamos… pero si no hay opción clara rodemos rápido el balón en busca de buenas opciones y siempre atentas al balance en defensa, la defensa es lo que nos dará la victoria… El rival se acerca en el marcador con una canasta, 43-40… forzamos una falta… metemos los 2 tiros libres… 45-40… se vuelven a acercar con otra canasta… 45-42… volvemos a meter 2 tiros libres… 47-42… fallan ellas 2 tiros libres… y al final metemos otros dos tiros libres y un triple… 52-42 ganamos… el parcial de este 4º periodo es de 24-8… pasamos de hacer 0 puntos en el 3º periodo a hacer 24 en este último periodo… Esta es la magia del baloncesto…

NOTA:
Muy importante el acierto desde el tiro libre en este partido… buenos porcentajes que nos dieron tranquilidad.
Muy buena defensa colectiva durante la mayor parte de los 40 minutos, hubo acciones aisladas en las que estuvimos despistadas pero en el computo general muy bien.
En ataque no hicimos nuestro mejor juego, se perdieron muchos balones y no estuvimos lo fluidas que deberíamos y nos falto determinación a la hora de buscar el aro.
La lesión de Eva es la peor noticia del partido, llegaba tocada y acabo rota, esperemos que se recupere lo mejor posible…

Le deseo suerte al Sagrado Corazón que tiene como entrenador a un tipo genial al que me he alegrado de ver este año tras 15 años… en aquel entonces era un crack y lo sigue siendo hoy en día. 

28 comentarios:

  1. Enhorabona a l´equip. Es una gran victoria contra un gran equip que no la esperaba practicament ningu. Llastima que este nivell no el demostraren en altres partits, pero sempre no se esta al mateix rendiment. Esperem que Eva es recupere pronte, anims per a ella.

    ResponderEliminar
  2. Aixo demostra una vegada mes,que en el basket i en tot,la actitud es lo principal,i si no hi-hà actitut no s'aconsegeix res. Actitut es el que ens ha faltat en la majoria de partits de aquesta segona fasse.hi-haurà que preguntarse perque.La actitut no s'entrena,o es te,o no es te,es questiò de voluntat.

    ResponderEliminar
  3. Totalmente de acuérdo,en cuánto al tema de la actitud.En lo de gran victoria contra un gran equipo,me gustaria matizar algo.Al equipo rival le faltaba por lesión,su gran referente,una jugadora que garantiza cerca de 20 puntos por partido y que dirige como ninguna otra a su equipo.También comentar,que ha sido una victoria mas complicada de lo que dice el marcador,y que se han fallado gran cantidad de canastas faciles por parte de los dos equipos,al igual que muchas perdidas de balon,lo que demuéstra bién a las claras,por el mal momento por el que están atravesando(por motivos diferentes) ambos equipos.Jesus garcia

    ResponderEliminar
    Respuestas
    1. Jesus has parlat algo del partit,amb prou d'encert com casi sempre,pero no dius res de que el equip acave jà la temporada,i ahir no te se vea molt content en este assumpte.No tens res a dir?

      Eliminar
    2. Si,claro que tengo cosas que decir ,y lo que tengo que decir,ya se lo he dicho a la persona a la que debia hacerlo.¿no pretenderias que lo comentara por aquí?. jesus garcia.

      Eliminar
  4. Que están trevessant per moments baixos està clar. Així i tot, enhorabona per la actitud que vareu tindre ahir malgrat la falta de encert i que al altre equip li faltava una jugadora. Li desitge a Eva que es recupere prompte, i que els problemes per els que esteu passant sapigueu donar-los sol.lució.

    ResponderEliminar
    Respuestas
    1. Ara jà dona el mateix que donen o no donen soluciò a consevol problema,el proper cap de setmana per desgracia s'acaba la temporada per aquest equip.

      Eliminar
    2. Com que s'acava la temporada?, pero si acaven de passar falles i ni han jugat encara el torneig de setmana santa........va home va no flipes.

      Eliminar
  5. Temporada curta,molt curta i amb mes pena que gloria.si d'ara en davant tenen que ser totes les temporades aixi,hi haura que fer una reflexiò molt a fons, per part del que tinga que fer-la.Resumint amb una paraula,"decepcionant".

    ResponderEliminar
  6. Donç en les previssiòns d'aquest equip al initci de temporada,possaba ; lliga valenciana,lliga regular i copa federaciò.Que ha passat que s'ha canviat d'idea ?.A les hores,entrenaran fins l'estiu,i au ?.donç vaja panorama mes depriment.

    ResponderEliminar
  7. Pareix que la gent no enten que els estudis son mes importants que jugar a basquet.

    ResponderEliminar
  8. Tot aço ve a consecuencia del dessastre de temporada que haveu fet, clarament de mes a menys,i que pareix que estiga justificada amb el rollo de que les xiques estudien a valencia i no poden entrenar.Tot aixo es façil desmontar-ho,cuant per la nostra zona hi-hàn equips com denia,pego,pedreguer,gata,verger,etc, que han anat clarament a mes,tenint mig equip o en alguns cassos casi tot,estudiant fora.Un altre tema es el que fan les jugadores de aquets equips per mantindres en forma,i un altre,el que fan o no fan les jugadores del oliva.això hi-haurìa que preguntaro a elles. Aficionat de la marina.

    ResponderEliminar
    Respuestas
    1. Conec a jugadores d'eixos equips que estudien fora, i puc dirte que el que fan per a estar en forma es practicament res. La diferencia entre eixos equips i l'Oliva es que la gent,, seguidors i no seguidors, es dedica a donarlos canya a estes xicones, i francament, jo pensé que els han fet més mal que be. Ho vec des de fora de forma neutral, i de vegades em sap molt mal lo que es diu d'elles en aquest i altres blogs. Jo també soc de la Marina , i se el que dic, perque conec a prou gent d'aquest esport.

      Eliminar
    2. Et done la raó en la part que dius que la canya que els donen per aci no l'ha donen a cap equip. A lo millor , sols a lo millor , comencen a cansarse de ser el centre de les critiques perque juguen per a disfrutar,i per que els agrada, i no per a estar en el centre de la diana totes les setmanes.

      Eliminar
    3. Et puc assegurar que a les jugadores del oliva,en res es afecten les critiques i la canya que tu dius que els donen el seus seguidors.La majoria no crec que es molesten ni en llegir els comentaris,ni les croniques cada vegada mes desllavaçades i lihgt que fa el entrenador. Crec que el que es afecta es que l'entrenador no es dona la canya suficient,com feia abans,vaja.fa molt de temps que li se veu com desmotivat i en pla un poc passota,i aixo es trasmiteix a les jugadores.es la meua opiniò.

      Eliminar
    4. I jo et puc asegurar que t'enganyes.

      Eliminar
    5. Com saps que no els afecten? eres una d´elles? com saps que lo que els afecta es que l´entrenador no els dona canya? eres una d´elles? has vist l´ultim partit? com saps que l´entrenador esta desmotivat? has parlat en ell? Açi tots parlen pero tot son supossicions.

      Eliminar
  9. Aci tot el mon opina i fà de mestre,però jo encara no he vist cap comentari de cap jugadora. Si voleu parlar, aixó es de bades, encara que son elles les que decidixen jugar, no jugar o fer el que més els conve. Tal volta les seues prioritats en aquests moments son altres, i aixó pot dur a tots els debats que vullgueu, però les que tenen que dir-ho son elles i NOMES elles. Ah, i Pego, Pedreguer, Gata, Verger, no han anat a més. S´han quedat com estaven i gràcies. Denia (i els altres també) te moltes jugadores no estudiants, però les seues aspiracions son altres,

    ResponderEliminar
  10. Hablaré del denia que es el que conozco,pero en los otros equipos pasa parecido.En el denia hay siete jugadoras que estudian fuéra,pero me consta que entrenan,y cuatro que no estudian.Todas juntas entrenan solo un dia,como el oliva y la mayoria de equipos en esta categoria.Lo que falta por saberse,como dice mi paisano comarcal,es que es lo que hacen las estudiántes de cada equipo,para mantenerse en buén estado fisico. por los resultados parece que las del denia se lo toman mas en serio que las del oliva. por ciérto,se supone que el nivel y las aspiraciónes del denia y del oliva,en principio deberian ser parecidos ¿no?.Seguidor de Denia.

    ResponderEliminar
    Respuestas
    1. Donçs tens molta rao. Com van quedar en l´ultim partit que van jugar un contra l´altre? es pot comparar el nivel dels equips de la segona fase als que se han enfrontat els dos equips? Esta clar que el Oliva no ha estat al seu nivell i tindran que millorar coses cara a proximes temporades, pero les comparacions no venen a cuento quan els grups en els que están son tan diferents.

      Eliminar
    2. Si les aspiracions foren les mateixes, farien el que fa el Denia: fixar a gent de fora. Aci hi ha el que hi ha, i les de fora d'Oliva han vingut elles per diferents motius, com bé ha explicar Oscar de vegades. De totes les maneres si les de Denia s'ho prenen més seriosament, pues xico, molt bé, vaja... Esperem que tingueu sort contra el Cabo Mar, o que el Benidorm no guanye, sino tant d'esforç no us haurà profitat per a res. Sort, en serio.

      Eliminar
    3. Els grups del denia i del oliva son molt igualats,a excepciò del xabia, per lo demes,el denia ha estat a un nivell molt superior al del oliva.tinc clar que si ara s'enfrontaren guanyaria amb comoditat el denia,que ha afrontat aquesta segona fasse a tope de concentraciò i actitut,tot el contrari que l'oliva,que inexplicablement a jugat amb molta deixadeça molts dels seus partits.jo no culparìa d'aço a les critiques dels seguidors,que precissament s'han produit per la baixa aportaciò en cuant a actitut.

      Eliminar
    4. Que les que han baixat el llistó han segut elles es cert. Però tal vegada, si en compte de donarlos tralla sel´s havera recolzat o , al menys no se les havera criticat tant, l'actitud havera segut un altra, segur. Jo no he vist mai ninguna pàgina de ningun equip d'aquestes categories on els seguidors entren a ficar a caldo a les jugadores. Si hi ha alguna, per favor, digueu en quina. Respecte al que fica més cap amunt, jo se que si que lligen els blogs i se que si els afecta. Pensar el contrari es no voler vore les coses.

      Eliminar
    5. El seu entrenador ha dit per activa i per passiva,que lo que es diu per els blogs a elles li s'esvara aixo si es que ho llitgen.que passa que per algunes cosses fem cas al que diu l'entrenador,i per altres no,a conveniencia de lo que opine cadascu?.

      Eliminar
    6. No hay más ciego que el que no quiere ver ni más sordo que el que no quiere oir.

      Eliminar
  11. Llig alguns blogs que hi ha i no veig en cap, que no es comente quelcom del CB Oliva, per no dir tots, dels altres equips li'ls critica poc o comenta menys encara, és el CB Oliva el referent de tots perquè el 90% dels comentaris siguen d'este equip? és que no hi ha més equips dels quals es puga comentar quelcom? Crec que del Dénia, Bocairent, Benidorm, Alcoi, etc., etc., també es pot comentar quelcom, bé en negatiu o positiu, no importa, PERÒ SEMPRE De l'OLIVA, per favor recapaciten un poc. GRÀCIES

    ResponderEliminar
    Respuestas
    1. No entenc massa bé el que vols dir, però aquest es un blog d'un entrenador d'equips del Oliva, C.B., per el que pareix normal que , al menys en aquest lloc es parle de l'Oliva.

      Eliminar
    2. Per supost que si, em referia als altres blogs

      Eliminar