martes, 12 de julio de 2011

Historicos: PEPE OLTRA,.. GRANDE ENTRE GRANDES


Esta temporada cumpliamos 25 años,.. y hemos querido premiar en la gala del deporte a la persona más importante en la historia de nuestro club,.. y esa persona ha sido el Señor José Oltra,.. "Pepe" para amigos y familiares,.. más allá de lo que hizo como jugador ha sido un referente en el club desde la presidencia,.. por su forma de ser, por su forma de comportarse, por su forma de trabajar,.. siempre en silencio, siempre alejado de los focos, siempre en la intimidad huyendo de cualquier tipo de protagonismo,.. un gran hombre,.. y no lo digo por su estatura,.. es un gran hombre de verdad,.. con un gran corazón y con una bondad a prueba de bombas,.. siempre positivo, siempre buscando el lado bueno de las cosas, siempre en busca de que el basquet siga creciendo en nuestra población,.. lo ha dado todo por el baloncesto,.. el Club para él es un hijo más al que proteger y cuidar,.. y lo ha hecho de forma desinteresada,.. le ha costado sudor, lagrimas, dinero, horas y horas de trabajo, de anotar partidos, de acompañar a equipos, de reuniones, de buscar sponsors, de sacar dinero de debajo de las piedras,.. para que a todos nos fuera más fácil jugar a baloncesto y compartir su sueño,..
Para mi Pepe ha sido más que un presidente,.. lo he sentido cerca de mi,.. siempre me ha apoyado y ha sido muy protector conmigo,.. a pesar de lo duro que he sido entrenando a su hija y a su hijo,.. nunca ha puesto pegas en mi forma de ser,.. y eso es de agradecer,.. recuerdo como en mis primeros años con el equipo senior yo era entrenador de su hija y cuando acababa el partido del equipo cogia el coche y me llevaba donde fuera que estuvieran jugando los seniors,.. nadie se lo pidió nunca, siempre lo hizo por propia voluntad y de forma desinteresada,.. y no solo conmigo,.. él siempre ha estado ahi para todo aquel que le hiciera falta,.. no hacía falta pedirle nada muchas veces proque antes de llegar a eso él ya se había ofrecido,..
Al igual que Paco Lleches es el cerebro del club,.. al igual que Fran Soria es el pulmon del club,.. Pepe es el corazón de este club,.. sin él nada sería igual,.. sin él quizás el baloncesto en Oliva hubiera caido en la penunbra,..
No voy a decir más,.. las palabras no son suficientes para describir a este hombre,.. hace falta conocerlo,.. hace falta hablar con él,.. verle en acción (es muy dificil pues no le gusta acaparar protagonismo),..
También hay que decir que a su lado ha tenido a una gran mujer,.. DORA COTS,.. si Pepe ha sido como un padre para muchos del club,.. Dora ha sido como una madre,.. esperemos que sigan muchos más años dandonos lo mejor de ellos,.. son unas personas imprescindibles para el funcionamiento del club.

lunes, 11 de julio de 2011

ENTREVISTA: 53- JULIA LLOPIS MORERA


No era una jugadora destacada del equipo,.. se apunto en el 1º equipo que hicimos en edad infantil y venia nueva, nunca había competido y eso se notaba,.. era de las mayores del equipo,.. junto con Andrea y Adela hicieron un pequeño clan que ayudo a formar el equipo y aportaron algo de alegría y rebeldía en el grupo que siempre viene bien si es bien entendida,.. tenía muy buena muñeca para tirar de 5-6 metros,.. la lástima es que dudaba mucho de sus posibilidades,.. mejoro poco a poco y a pesar de no acabar siendo una jugadora imprescindible si que fue una jugadora que nos ayudo a crecer como grupo pues conecto con Irene y a partir de esa conexión todo fue más sencillo en la interrelación de las mayores con las pequeñas,.. ella es JULIA LLOPIS.
Comença la jugada, tenim baló, traiem de fons i ens disposem a pujar el baló cap a la cistella contrària, d'esta jugada depén el partit:

1) Nom complet i any de naixement.
Júlia Llopis Morera, 1992

2) Per què et vas apuntar a jugar a bàsquet?
Sempre ha sigut un esport que m'ha agradat prou, a l'escola sempre volia jugar a bàsquet a l'hora d'educació física, i a més, també s'apuntaven les meues amigues, era l'ocasió perfecta.

3) Quin és el teu primer record en el C.B. Oliva?
A part de l'escola d'estiu, la reunió que vam tindre abans del primer entrenament, pares, jugadores, i entrenadors, encara que només recorde a Óscar. No recorde exactament què és el que es va dir allí, però recorde que quan vaig arribar a casa amb els meus pares, ma mare em va dir: “ja saps qui serà el teu entrenador?” i jo li vaig dir que no ho sabia, i ella em va contestar: “sí, serà Óscar”, em vaig quedar un poc.. no sé quina paraula utilitzar.. jajajaj
4) En quina posició jugaves i quin número portaves?
Portava el número 7 i jugava de pívot, encara que m'agradava més tirar de lluny que anar a pels rebots.
5) El teu millor record en la teua etapa de jugadora?

Totes les estonetes de burrera que passàvem totes juntes és el millor record, les risses, els berenars dels aniversaris, les discussions amb Óscar.. jajaja. Però si he de triar un, crec que va ser quan em vaig tornar a incorporar després de recuperar-me del dit trencat (no recorde quina època de quin any va ser, sé que cap al final). Em trobava amb més ganes, tenia més ganes de jugar i d'intentar demostrar que no volia estar allí per estar, per a passar el temps.

6) I el pitjor?
El pitjor? No guarde cap pitjor record, simplement no eren tan bons.
7) La millor jugadora amb què hages jugat?
N'hi havia moltes, de bones jugadores a l'equip, no sabria triar-ne una, però si em feu escollir hauré de quedar-me amb Irene, és una molt bona jugadora i ha millorat moltíssim amb el temps, només hem de veure fins on ha arribat, i continua amb la mateixa humilitat de sempre, això és el millor.
8) La companya amb què millor t'emportaves?
La companya amb qui millor em portava i que no coneixia anteriorment també va ser Irene, recorde que en els partidets dels entrenaments em passava el baló a vegades per a que jugara un poc més, encara que tinguera una mala posició. Amb qui també em portava molt bé era amb Adela perquè ja ens coneixíem des de feia temps, les dos molt bones amigues i companyes de joc.

9) Qui ha sigut per a tu la persona més influent en el bàsquet? Bé, la persona més influent ha sigut sens dubte Óscar, encara que em vaig adonar un poc tard. Recorde que ell sempre ens deia que havíem d'esforçar-nos per aconseguir el màxim rendiment, que les coses costen, i que hem de treballar constantment, que res és suficient; i té raó, si li haguera fet cas des del principi probablement haguera tret més de mi mateixa.
Ja han transcorregut els primers instants de la jugada, veurem si l'elaborem i aconseguim una bona posició de tir a cistella.

10) Qui va ser el teu referent?
Supose que totes, en alguna cosa, van ser el meu referent.

11) Amb quin equip rival et motivaves més?

No recorde bé els noms dels equips contraris... però crec que era Picanya.

12) El teu millor partit?
El meu millor partit el vaig jugar quan vaig tornar després de la recuperació del dit trencat, no recorde exactament contra quin equip era, però sé que vam perdre.

13) I el pitjor?
Buufff... n'hi ha tants que no sé quin triar jajaj

14) Alguna anècdota que recordes.

Ara no se m'acut cap.

15) Un ídol en el bàsquet.
Ningú.

16) Quins van ser els teus entrenadors? Què t'aporta cada un d'ells?
Óscar va ser el meu entrenador, i d'ell m'emporte el saber que les coses s'han de treballar, si vols aconseguir alguna cosa, qualsevol, la pots aconseguir, però ha de ser a base de treball, esforç i constància, si no fas aquestes coses és que realment no vols fer-te amb el teu objectiu.

17) Podries donar algun consell a les noves generacions?
Que treballen i s'esforcen molt, però que sobretot disfruten del bàsquet.
18) Per què vas deixar de jugar?
Una sèrie de circumstàncies... començava el batxillerat, no podia jugar als partits, i sobretot, sentia que no aportava res a l'equip, així que no volia molestar.

19) A que et dediques ara? Quins projectes tens per al futur?
De moment estudiar i disfrutar la vida, i el futur ja vindrà. “Som molt joves per tenir res massa clar”, com diuen els Manel.

20) Altres aficions.
Llegir, escriure per escriure, perdre el temps quan en tinc de lliure...

Entrem en els últims segons de la possessió, hem mogut bé el baló i només ens falta fer arribar el baló a la jugadora millor col·locada per a fer cistella.

21) Des que t'ho vas deixar ha 'nascut' i 'crescut' una secció femenina. Què significa per a tu i quina opinió et mereix el llegat que heu deixat després de vosaltres?
Pareix increïble el que han aconseguit estes “donetes”, quan al principi poca gent confiava amb elles, i fins on han arribat. Són totes molt bones, i han treballat i treballen molt, és un gran equip que ha crescut amb l'esforç de cadascuna d'elles i és un equip difícil de tombar.
22) Queden 3 segons de possessió, perdem de 2, demanes el baló per a jugar-te el triple o li la passes a la companya que esta assoles en el cantó per a tirar?
Si la companya està sola al cantó, i preparada per a tirar, no ho dubtaria, li la passaria.

23) Què t'ha quedat, com a persona, de la teua etapa en el club? Quins valors creus que deu de transmetre un club esportiu?
Que aconseguir qualsevol cosa que vols, després d'haver-te esforçat, és la màxima recompensa que pot obtenir algú; que qui vol, pot, i no hi ha excuses que valguen, i que treballar paga la pena. Els esports en equip, com el bàsquet, són sobretot per a disfrutar-se amb els companys, però han de transmetre alguns valors com la constància amb el treball, la responsabilitat, el compromís, i la superació de cada dia.

24) Alguna cosa que vullgues dir o que hages volgut dir en algun moment i que no ho vas dir per una o altra raó?
Continueu així, xicones.
Final de possessió i final de partit,.. s'aconseguix la cistella i la victòria

viernes, 8 de julio de 2011

Entrevista: Fran Soria


Uno de los pioneros,.. estuvo desde el principio,.. y ha pasado por todos los estamentos del club,.. jugador, entrenador, directivo,.. una persona con un gran sentimiento de club por encima de cualquier otra cosa,.. el club es para él como su tercer hijo,.. es parte de su persona,.. no se entendería a Fran Soria sin el C.B. Oliva,.. y no se entendería al C.B.Oliva sin personas como FRAN SORIA, uno de los históricos del Club,..:


1) Quin és el teu 1r record?

Les pachangas interminables en el poliesportiu fins que ens tiraven al carrer.

El fred que feia en la pista exterior (només hi havia una), les canastres amb taulers de fusta i un únic pal soterrat en el sòl

També recorde una reunió en ma casa amb Manolo i Josep Cortés en la que em van atorgar la possessió d'una “mariconera”… i fins hui.

2) Ets un dels pioners del Club. Explica'ns alguna cosa d'aquells temps, dels inicis i de les persones que van donar aquell pas.

En aquells anys l'espenta de Josep Cortés i Manolo Arnal va ser importantíssim.

Com tots els inicis, estos no van ser fàcils, ens faltava finançament, suports, formación…en aquells temps pràcticament tots érem autodidactes, no teníem entrenadors que ens ensenyaren com fer les coses, no coneixíem a ningú en la Federació, el contacte amb les administracions era mínim, però a poc a poc, amb il·lusió i dedicació vam anar trobant els camins adequats per a tot. Vam anar trobant esponsors, suport institucional, ens vam introduir en la Federació, vam anar formant-nos com a entrenadors, anotadors, i, sobretot van anar augmentant els membres del Club.

3) Com i per qué vas començar a jugar a bàsquet?

Els meus primers passos van ser en l'Institut, allò no va quallar. Després de la plata de Los Ángeles, en tota Espanya es va viure una explosió del bàsquet, Oliva no va ser una excepció. A l'estiu ens ajuntàvem en el poliesportiu, de manera espontània, molta gent que ens agradava jugar. I així va començar tot.

4) En quina possició jugaves i quin número portaves?

Jugava amb el número 7 i en la posició de base.


5) El teu ídol en el bàsquet.

Mágic Johnson.

6) Una anècdota de la teua etapa com a jugador.

La primera canastra de l'equip sènior en la història del club va ser en la nostra pròpia cistella. A Ontinyent, vam guanyar el bot entre dos inicial, i vam confondre la canastra, anotant en la nostra pròpia cistella. Els nervis del debut…

Durant algun temps va estar entrenant amb nosaltres un sacerdot, era prou més dur que la majoria dels nostres pivots.

7) Per què vas deixar de jugar?

Em feia major, calia deixar pas als més jóvens, això, unit amb les obligacions familiars (havia sigut pare per segona vegada), em van portar a prendre la decisió. A més ja era l'únic dels pioners que quedava jugant, i ja no era el mateix.

8) Vas ser entrenador del sènior fa ja molts anys Com te vas fer càrrec del 1r equip del Club i que tal va ser l'experiència?

Després de deixar de jugar, se'm va proposar, vaig acceptar i va ser una experiència molt gratificant. Vaig tindre la sort d'entrenar a alguns dels millors jugadors que han passat pel Club i vaig deprendre molt, crec que més jo d'ells que ells de mi

9) Algun jugador que hages entrenat del que guardes un record especial?

La veritat és que no tinc un record especial d’algú en concret i podía ser injust nomenar-ne a algun. Guarde un bon record de quasi tots.

10) El millor jugador que has dirigit?

Sense cap gènere de dubtes: Pascual.

11) Un jugador que t'haja sorprés molt positivament?

Hi ha més d'un, però a qui sempre pose com a exemple de superació és a David. Ell volia jugar, però en els seus inicis no va entrar dins de la quota de jugadors; va demanar seguir entrenant, i amb la seua perseverança va aconseguir fer-se un buit, per a acabar sent un dels jugadors més important que ha tingut el Club. Recorde que solia entrenar amb pesos en els turmells per a augmentar la seua potència.

En a l'actualitat Adrián Cea és un exemple de superació important.


12) Qui és el millor defensor que has conegut en este club? i el millor atacant?

En conjunt, els dos jugadors més complets han sigut Pascual i Carles Oltra, més físic el primer i més tècnic el segon.

13) Qui és el jugador més brut (dins de la pista) que hages vist en tots estos anys en el Club?

Brut no. Per a mi el que més i millor dominava el joc subterrani era Julio Catalá, però sempre amb una esportivitat màxima.

Si parlem de contundència, Vicent Just o Paco Mata podrien estar en eixe ranquing, molt lluny de la poca contundència actual.

14) Què és el que més valores en els teus jugadors?

El que sàpien assumir el seu rol dins de l'equip i que s'esforcen el màxim en cada partit i en cada entrenament. M'agrada el desvergonyiment, la duresa en defensa i que es tinga en tot moment concentració màxima. No m'agraden els plorons ni els queixosos.

15) Fes el teu quintet ideal dels jugadors amb què has compartit pista o que has entrenat alguna vegada en este club.

Pep Oltra, Vicent Just, Manfred Lazaro, Paco Lleches i jo mateix. ens ho passàvem molt bé i hi havia molt de camaraderia.

Ara seriosament: Pascual Moyá, Paco Vives, Vicent Garcia, Julio Catalá i David González

16) La persona que més has vist treballar per millorar, que més hores li dedicava.

Hi ha molts, fa anys David González era l'exemple, últimament m'està sorprenent Adrian Cea, i si anem a la secció femenina, sens dubte Gloria és un clar referent d'esforç per millorar

17) Una anècdota com a entrenador en el Club.

En un partit del sènior em van assenyalar una tècnica abans de començar el partit; a l'anar a entregar les fitxes a la mesa. L'àrbitre va interpretar un gest de fastidi al vore’l aparéixer i es va cobrar el gest. Passats els anys vaig poder comentar esta anècdota amb l'àrbitre i hem arribat a ser bons amics.

18) El moment més especial com a jugador, entrenador i directiu del Club.

Com a jugador recorde un partit a Requena, que anàvem perdent de molt al descans, vam acabar guanyant amb un triple de Paco Vives en l'últim segon. O un altre en la mateixa temporada que Julio va forçar la prorroga amb un tir des de mig camp. Però realment, moments especials eren tots els desplaçaments dels primers anys …Vicent Just sempre coneixia algun racó on feien “unes llonganisetes i botifarretes boníssimes”

Com a entrenador un partit contra el Claret, ens havíem quedat amb quatre jugadors, vaig completar amb un jugador lesionat i guanyem el partit sobre la botzina amb una entrada de David.

Com a directiu quan vaig aconseguir en la Federació que s'equipararen els pagaments de tots els Clubs, independentment d'on estigueren situats dins de la Comunitat Valenciana.

19) El pitjor moment com a jugador, entrenador i directiu del Club.

Com a jugador quan no vam guanyar una lliga per un error en la interpretació de l'acta per la nostra part. Pensàvem que guanyàvem per un i perdíem i vam deixar transcórrer el temps.

Com a directiu, no sé si el pitjor, però un dels pitjors, ho vaig viure esta temporada amb el conflicte que vam tindre a mitat temporada amb un grup de pares i jugadors.

20) Et penedixes d'alguna cosa del que has fet com a jugador o entrenador?

De qüestions transcendents no. Si que hi ha hagut partits que tant com a entrenador com a jugador he pogut perdre els nervis perjudicant el meu equip. Eixes situacions cal evitar-les

21) Quines són les teues funcions actuals dins de l'organigrama del club?

Seguisc amb la mariconera; la meua principal funció és que els diners no falten. Represente al Club en l'Assemblea de la Federació, exercisc d'anotador, m'encarregue de gestionar subvencions, resoldre “situacions difícils” junt amb Paco i Pepe i ajude en la dirección del Júnior.

22) La secció femenina esta creixent, tu tens 2 filles que contribuïxen a això, creus que hi ha futur en esta secció?

Crec sincerament que és el futur del Club. És la secció que més possibilitats de creixement té i on tenim una millor situació respecte a la resta de clubs del nostre entorn.

Un júnior molt competitiu amb jugadores que porten molts anys juntes, un infantil que també competix a un bon nivell i un aleví que va creixent

23) A les teues dos filles les entrena Paco Lleches,.. Quina opinió tens de Paco com a entrenador i com a persona?

Des que va arribar al Club, Paco ha sigut per a mi el referent com a entrenador; sense ofendre a ningú, per a mi és el millor entrenador que disposa el Club, amb grans coneixements i amb una gran facilitat per a explicar-los; i per damunt de tot això una paciència infinita … i què difícil resulta moltes vegades tindre eixa paciència!

Però si com a entrenador per a mi és de 10, com a persona és d'11. No conec a cap altra persona en què podria depositar tota la meua confiança, bo si Pepe Oltra. Amb persones com ells, el Club està en les millors mans.

24) Com a pare de 2 jugadores del club Quin creus que ha de ser el paper que exercisquen els pares?

Este tema és complicat. En els primers anys teníem pares que la seua implicació amb el Club era mínima o nul·la, conforme l'escola ha anat creixent, esta implicació ha augmentat, però també els problemes.

L'ideal per al Club són pares que estiguen sempre en disposició d'ajudar, que vinguen a vore als seus fills, que els animen, que no creen problemes amb els contrincants i amb els àrbitres i que assumisquen i respecten les decisions que es prenen pel Club i els tècnics. Tot això és molt difícil i algunes vegades alguns d'estos objectius no es complixen.

El que hem de plantejar-nos molts pares és que no podem passar de ser una ajuda per als nostres fills i el Club on es desenvolupen, a passar, per la nostra actitud, a ser un problema per als dos.

25) Les teues filles porten anys jugant a bàsquet en el club Què els ha aportat fins a la data i que esperes que l'aportació el bàsquet en el futur?

D'entrada els aporta una vida sana i rodejada de valors com l'esforç, el sacrifici, la disciplina, la solidaritat i l'amistat, molt positius tots ells per al seu creixement com a persones.

26) En qui t'agradaria que es miraren (del club) les teues filles i prengueren com a model de jugadores?

Si es tracta de compromís, dedicació, esforç, disciplina … crec que un exemple pròxim a elles molt be podria ser Gloria, sempre dóna el màxim en tot el que fa.

27) Com veus el futur de l'equip Sènior a curt i mitjà termini?

Complicat. És un equip molt jovençà, en construcció, però em falta un major grau d'implicació i compromís de la majoria de jugadors dels equips sènior. L'equip sènior hauria de ser l'objectiu a què haurien de voler arribar tots els que s'inicien en el Club, i això, per les raons que siguen encara no ho hem aconseguit i, mentres no ho aconseguim no podrem créixer amb consistència.

28) En els últims anys has estat a càrrec de l'equip júnior braç a braç amb Oscar,.. Què tal l'experiència?

Molt gratificant, però es queda curta. Espere en un futur pròxim poder dedicar-li més temps que el que he dedicat en les últimes dos temporades.

29) Hi ha jugadors en júnior o cadets que puguen arribar al sènior “A” a curt termini? Qui són els jugadors que es vine amb més possibilitats d'arribar?

En el Júnior Manel i Oscar són ja una realitat.

L'equip cadet ha de madurar sense presses. Té moltíssim potencial, tant individual com col·lectiu. No hem de repetir errors passats i hem de tindre paciència amb ells, però sempre des de l'exigència. Si mantenen la il·lusió i l'esforç, molts d'ells arribaran. Podem pensar en Alex Tomás i Nico com els que més possibilitats tenen, però ull amb Alex Escámez, Joan, Ferran, Pepe que estan realitzant una temporada esplèndida.

30) Per a quan et veiem encarregant-te d'un equip?

Espere que molt prompte. Igual més prompte del que podeu imaginar.

31) Quins aspectes deuria millorar el CLUB, al teu entendre, per a seguir creixent?

Les nostres relacions externes han de millorar. La nostra presència en els mitjans ha millorat, però crec que ací tenim un marge important.

Hem d’aconseguir una major implicació dels jugadors en “les coses del Club”

32) Sempre t'escoltem parlar del “sentiment de club”. Podries explicar que et referixes amb això? Què nos diferència als majors dels més jóvens en açò? que es deu?

És molt simple. Els que componen el Club, jugadors, tècnics, directius, pares…han de pensar en clau de Club, no en clau d'equip. Cada un ha de pensar que forma part d'un Club, més enllà que jugue en un equip determinat. Si una determinada actitud perjudica al Club, encara que beneficie a l'equip en què un juga, no és positiva a mig i llarg termini.

Per què no hem aconseguit inculcar este sentiment de club en els vint-i-cinc anys d'existència, potser hauria d'estar en el nostre deure.

El que si estic notant llegint les diferents entrevistes, és que molts dels qui han passat pel Club han entés el que significa després d'haver-lo abandonat, per la qual cosa pense que no tot està perdut...

33) Es diu que ets un tipus molt ben dotat En el vestidor ets dels que s'acatxa a pel sabó o dels altres?

Solc utilitzar gel…

34) Què t'ha aportat el bàsquet a la teua vida? Quins creus que han de ser els valors que deu transmetre el bàsquet?

Vist amb la perspectiva de 25 anys, res haguera sigut igual sense la participació del bàsquet. El Club ha sigut i és part del meu dia a dia, com a part de la meua família, l'he vist créixer, he participat en la mesura de les meues possibilitats al seu creixement, m'he alegrat pels seus èxits i preocupat per les decepcions.

Els valors de sacrifici, treball, tenacitat i camaraderia han d'anar units a la pràctica d'este i molts altres esports.

35) Un consell per als entrenadores del club

S'ha de ser més exigent en alguns aspectes com el compromís, però al mateix temps comprensius amb els problemes que poden tindre alguns dels jugadors més jóvens.

Hem de deprendre a queixar-nos menys i a treballar més. El treball al final sempre preval.

36) Un consell per als jóvens jugadors que tenim en el club.

Res és impossible si es persevera. És més important voler que poder. I que valoren el que s'ha construït, altres no vam tindre les seues oportunitats i hem treballat perquè ells les tinguen…que no desaprofiten el temps, després tot queda en el record…que no s'hagen de lamentar no haver-hi aprofitat cap oportunitat que hagen tingut.

37) Quina ha sigut la decisió més difícil que has hagut de prendre en tots estos anys?

Les decisions més difícils sempre són les que afecten a les persones, d'eixe tipus han sigut poques, però quan s'ha hagut d'apartar a algú, o dir-li que no es compta amb éll…això és molt complicat.

38) Parla'ns un poc del nostre president: Pepe Oltra.

Poques coses més puc dir que no haja dit en múltiples ocasions. Per a mi és el president perfecte. Sempre positiu, amb un cor que no li cap dins del seu gran cos. Que per molt que puguem dir i fer, el bàsquet d'Oliva no li ho podrà agrair mai prou. Per a mi és un verdader orgull haver compartit amb ell tots estos anys, com a jugador, amic i directiu

39) Altres aficions a part del bàsquet.

En l'àmbit de l'esport, la pesca esportiva i el futbol.

40) Alguna cosa que vullgues dir:

El bàsquet és un esport meravellós.

I love this game

jueves, 7 de julio de 2011

Entrevista: 52 - Maria Vicens



No era una jugadora con grandes capacidades ni fisicas, ni técnicas,.. pero le daba un poco de alegria al equipo que siempre ayuda,.. tenia claro su rol dentro del equipo y lo intentaba cumplir con la mejor cara posible,.. no era una pieza clave del equipo ni mucho menos pero siempre ayudaba en lo que a ella le era posible,.. una muy buena compañera,.. Maria Vicens Torres.
Comença la jugada, tenim baló, traiem de fons i ens disposem a pujar el baló cap a la cistella contrària, d'esta jugada depèn el partit:
1) Nom complet i any de naixement.

Maria Vicens Torres, en 1992

2) Per què te vas apuntar a jugar a bàsquet?

Perquè les meues amigues estaven apuntades, seu passaven bé, i es un deport que sempre m’ha agradat.

3) Quin és el teu primer record en el C.B. Oliva?

Era en estiu, en agost, vaig veure a unes xicones i a un entrenador en molt de caràcter, i vaig pensar “que mal que estan estos per a jugar en agost i morir-se de deshidratació”.

4) En que posició jugaves i quin número portaves?

Pivot en el número 11.

5) El teu millor record en la teua etapa de jugadora?"

No hi ha un només, és des de els entrenes fins els sopars del bàsquet.

6) Y el pitjor?

Oscar, encara m’han recorde una jugada, que vaig fer una “senyora cagada”, Oscar tenia la seua cara de “vaig a matarte”...Ara ho pense i no es tan roin, però en eixe moment, volia morir-me.

7) La millor jugadora amb què hages jugat?

Esta pregunta es trampa, però la veritat es que totes han sigut genials a l’hora de jugar. Totes tenen les seues característiques personals.

8) La companya amb què millor t'emportaves?"

Em portava be en totes, tan en Júlia Ll, com en Adela, o Andrea, o les demés.

9) Qui ha sigut per a tu la persona més influent en el bàsquet?
Les companyeres, però sense dubte a Oscar, es una gran persona que sempre la pots tindre al teu costat.


Ja han transcorregut els primers instants de la jugada, veurem si l'elaborem i aconseguim una bona posició de tir a cistella.

10) Qui va ser el teu referent?
Quan vaig començar, no em vaig posar a la ment un objectiu, jo jugava a bàsquet perquè m’encantava, m’ho passava be i feia esport. Però no vaig tindre un referent concret. Les jugadores feien el que els agradava, i els importava molt el que feien, i com ho feien, ja què tard o prompte ho demostrarien davant de tots. Així que vaig pensar en elles, que eres xiques fortes i que no volien ser mes que ningú, sinó unes jugadores que juntes podien contra tots. Aleshores, puc dir que volia ser igual que totes elles.


11) Amb quin equip rival et motivaves més?

Doncs, no sé, Oscar que una ja està velleta. M’han recorde del partit contra Alginet, va ser...(sense paraules) però ens motivava perquè era un “escaló” més prop per a pujar de categoria.

12) El teu millor partit?

Tinc memòria, però no tant

13) Y el pitjor?

Digam de jo vaig fer moltes burrades i ja no m’han recorde de totes.


14) Alguna anècdota que recordes.

Recorde que a Gandia vam jugar. Era un partit amistós, i que a Ester i a mi casi ens agarrem del monyo en dos del Gandia. Simplement Ester li va llevar el baló a una del Gandia, i va començar a insultar-la, i no se perquè a mi també. No ens vam quedar callades, però Ester li la va tornar en un altre estil.

15) Un ídol en el bàsquet.

Un? No, molts, els seniors del basquet de oliva, tan femení, com masculí i com no, els veterans.

16) Quins van ser els teus entrenadors? Què t'aporta cada un d'ells?

Van ser Oscar i Toni. Oscar amb el seu mal humor i el seu caràcter tan fort asustava a qualsevol. Crida molt, però es bon home...Aporta resistència i perfeccionisme. Però sempre comunica als jugadors una mena de “apoyo”.

Toni és un entrenador fabulós, escolta i sempre està dispost a tot. Sap escoltar com toca, a més no te la agressivitat que te oscar, per això és de vegades mes pròxim als jugadors. Toni aporta confiança, una característica que no és comú, però es molt necessària en un partit.

Gracies per tot, Oscar i Toni.

17) Podries donar algun consell a les noves generacions?
Tindreu companys de tot tipus, i també entrenadors, però per algun aspecte està ahí, aprofita-ho, gaudeix-ho i aprèn tot el que pugues que quan sigues més madur, aprendràs el seu significat.


18) Per què vas deixar de jugar?

Vaig deixar de jugar per diverses raons. No podia jugar en la lliga, perquè no teníem equip, i anava a cursar batxillerat, així que em vaig acostar i decidí no continuar. Trobe a faltar els entrenes i els partits. Però vos desitge el millor, ànim.

19) A que et dediques ara? Quins projectes tens per al futur?
Per ara acabar la universitat amb bones notes i gaudir el present.


20) Altres aficions.

Veure el basquet de tant en tant, m’alegra saber que continua sent un deport que continua fent feliç a les persones.

Entrem en els últims segons de la possessió, hem mogut bé el baló i només ens falta fer arribar el baló a la jugadora millor col·locada per a fer cistella.


21) Des que te ho vas deixar hi ha 'nascut' i 'crescut' una secció femenina. Què significa per a tu i quina opinió et mereix el llegat que heu deixat després de vosaltres?

La secció femenina és molt important, en molt aspectes, a mes, hi ha que tindre en conter el esforç i la dedicació de totes. Com diu un professor meu: el llistó està molt alt; així que ànim que valdrà la pena.

22) Queden 3 segons de possessió, perdem de 2, demanes el baló per a jugar-te el triple o li la passes a la companya que esta assoles en el cantó per a tirar?
Li la passe a la companya assoles per a que tire.


23) Què t'ha quedat, com a persona, de la teua etapa en el club? Quins valors creus que deu de transmetre un club esportiu?

Me quedat en el carinyo de les companyes i de tots els que he conegut en el bàsquet. Els valors que deu transmetre son els que ja transmetren, o almenys això pense. Transmeteixen companyerisme, esportivitat, a mes, és un deport, que des de el meu parèixer és el millor, és el esport que més qualitats pot aportar a qualsevol.


24) Alguna cosa que vulgues dir o que hages volgut dir en algun moment i que no ho vas dir per una o altra raó?

Oscar, eres un dictador...

Final de possessió i final de partit,.. s’aconsegueix la cistella i la victòria

miércoles, 6 de julio de 2011

Entrevista: Toni Boigues


Un entrenador con las cosas muy claras,.. el que no trabaja banquillo,.. el que no cumple fuera,.. y lo puede hacer porque es el primero en sus equipos en darlo todo,.. comprometido al máximo con el club desde que vino hace ya 5 años,.. en este tiempo lo ha dadto todo por el Club,.. ha estado para lo que hiciera falta y se ha convertido en una pieza muy importante en el engranaje del club,.. un entrenador integro,.. con principios y con valores,.. más gente como él nos hace falta en el club,.. TONI BOIGUES:

1) ¿Cuál es tu 1º recuerdo?

No es mi primer recuerdo de baloncesto, pero es el que con más cariño guardo cuando era joven con 15 o 16 años, me sentaba delante de la tele para ver los partidos de baloncesto (que en aquella época televisaban al Madrid o al Barça) y mi abuela se sentaba conmigo a ver dichos partidos, y me iba diciendo “ese es Corbalán” o “ese es Epi”, ya se conocía a los jugadores de ver tantos partidos conmigo.

2) ¿Cómo y porque comenzaste a jugar a baloncesto?

Empecé al baloncesto por casualidad, no me gustaba el futbol que era el único deporte que había en Bellreguard, (siempre he sido un poco anti todo lo establecido como normal), cuando nos pusieron las canastas en el colegio y nos dieron un balón, probé decidí que me gustaba más el baloncesto.

Cuando tenía 14 años, un grupo de personas de las que yo era el más pequeño montaron el primer equipo, estuvimos un año entrenando sin jugar ningún partido en canastas de minibasket…..

3) ¿En que posición jugabas y que número llevabas?

Siempre he jugado de Pívot, aun siendo el más joven del equipo era de los más altos y por lo tanto me tocaba jugar de pívot, el número que siempre me ha gustado es el 10, hoy lo llevan mis dos hijas, a mi me gustaba porque lo llevaba uno de mis ídolos Fernando Martin y que conste que no soy del Madrid.

4) Tu ídolo en el baloncesto.

De España, sin duda Fernando Martin, y Corbalán, de la NBA siempre me ha gustado mucho Magic Jhonson.

5) Una anécdota de tu etapa como jugador.

Hay muchas pero la que mas y mejor recuerdo es la de ducharnos después de un partido jugado, en una cueva, sin puerta, con un solo grifo, agua fría, haciendo un frio que pelaba, … no recuerdo la población.

También recuerdo el frio en la pista del Oliva, en pleno invierno……

6) Algún recuerdo de tus enfrentamientos contra el Oliva.

Eran partidos muy intensos, muy duros, con mucha rivalidad y pique por parte de los dos equipos, quizá sea por la proximidad de las poblaciones, pero siempre después de los partidos ha habido buena conexión. No recuerdo nada malo de ningún encuentro contra el Oliva. Bueno un partido que íbamos ganando faltando dos o tres minutos y Miralles vino y se metió en aquel entonces con mi base “el Xulo”, que se fue del partido y al final lo perdimos.

7) ¿Por qué dejaste de jugar?

Porque deje de divertirme, a mi me gustaba jugar porque me lo pasaba bien, me gustaba entrenar, luchar cada día por ser mejor, pero hubo un momento en que ya no me lo pasaba bien jugando y decidí dejarlo, pero en esa época ya llevaba muchos años entrenando a chicas y chicos en Bellreguard, y como me lo pasaba bien, así que decidí entrenar y dejar de jugar.

8) ¿Cómo y por que llegaste al Club Básquet Oliva proveniente de Bellreguard?

Llego a Oliva, debido a que mi hija Naomi, que jugaba en Bellreguard en categorías de benjamines, quería seguir jugando a baloncesto porque le gusta mucho, pensé que para mejorar el mejor sitio para ir era Oliva, por el trabajo que estaban haciendo con la base (el hecho de no estar entrenando no quería decir que no estuviera al día de lo que pasaba por la comarca), por eso fui a hablar con el coordinador, que hacia tiempo que venia detrás de mi para que la niña fuera a Oliva.

Cuando la niña llega a Oliva, empiezo a tener buena relación con Oscar, un día quería llevarle las estadísticas y me dice que si quiero estar de segundo con él en el equipo de chicas, le contesto que si (soy muy facilón) y me quedo de segundo entrenador con el equipo femenino.

9) En tu 1º año en Oliva hiciste de 2º de Oscar en el Infantil Femenino ¿Qué recuerdas de aquella experiencia?

Aquella experiencia fue muy bonita, trabajar con Oscar es un placer, pese a sus defectos, pero sabe lo que hace, y lo hace bien, además el grupo de jugadoras ha sido y es especial, un grupo muy bueno y que siempre esta dispuesto a todo, poco a poco esto hace que me vaya involucrando mas con el Club hasta ahora.

Fue un par de años de mucho placer trabajar con todo el grupo.

10) ¿Cómo te hiciste cargo del 1º equipo del Club?

Oscar me lio… jajajaja, él sabia que empezaba a tener el gusanillo de volver a entrenar a un equipo, y el Senior A atravesaba un momento complicado, con dificultades en su juego y la actitud de algunos de sus jugadores, y yo normalmente le comentaba lo que pensaba para el A y un día (aun lo recuerdo fue en Torrent), me dijo que quería que yo me hiciera cargo de un equipo, pensé que seria el B pero me dijo que no que tenia que ser el A. Acepte el reto.

11) ¿Cómo y por que te hiciste entrenador de la escuela?

La verdad es que después de los problemas habidos con el Senior A el primer año, por temas que no viene al caso, Oscar me comento que podría hacerme cargo de un Cadete, y así disfrutar entrenando para ver la progresión de los jugadores, y como soy fácil, también acepte…. La verdad es que entrenar en la escuela ha sido y es de lo más placentero que se pude hacer… los chavales trabajan y se ve la progresión que hacen.

12) ¿Qué opinión tienes de las personas que llevan el Club?

Todos los directivos del club son personas que se han dejado muchas horas para que el Baloncesto en Oliva este donde hoy esta, y siguen trabajando con el mismo entusiasmo que cuando eran jóvenes, es mucho de agradecer el apoyo que he tenido con Paco Lleches, Frank Soria i Pepe (el presi), la verdad es que es un placer trabajar con ellos.

13) ¿Algún jugador que hayas entrenado –en este club- del que guardes un recuerdo especial?

Tengo dos jugadores o tres en especial, el primero por Carles Oltra, por la clase que tiene, el segundo mi base preferido Paco Bertomeu, un jugador incansable hasta el final y es el tipo de jugador que me gusta tener en un equipo, y en la Actualidad Antoni que es un jugador que si él quiere puede marcar un antes y un después en el club….. y que esta creciendo aunque le falta tener mucha mas cabeza.

14) ¿El mejor jugador que has dirigido (en este Club)?

Carles Oltra, sin duda y Antoni pero éste aun ha de crecer, tanto mentalmente como físicamente.

15) ¿Un jugador que te haya sorprendido muy positivamente?

Juanvi Cardona (el pilero), sabia que podía ser bueno, pero ha dado un paso adelante este año, y creo que podrá ser un jugador importante si vuelve a dar otro pasó más.

16) ¿Quién es el mejor defensor del equipo? ¿y el mejor atacante? (Senior y Cadete de este año)

En el senior:

Defensa: El Argentino, Ataque: Antoni

Cadete:

Defensa: Oscar (el de la Font)

Ataque: Aquí tres jugadores, Toni Caudeli, Paco Caudeli, i Pere Negre, son un complemento perfecto entre ellos.

La lástima es que dos de ellos no tengan muchas ganas de trabajar en los entrenes

17) ¿Qué es lo que más valoras en tus jugadores?

La entrega, la lucha, el no dar un balón por perdido, y el ser jugadores de equipo. Pero por encima de todo no dejar de luchar hasta el final sea el resultado que sea.

18) ¿Cuál es la posición del equipo senior “A” que más necesita reforzarse cara a la temporada que viene?

Creo que una de las principales posiciones es la de Base, vamos cortos aunque Rubén Bellon puede crecer mucho, Andrés este año no esta dando la talla. También necesitamos un pívot, un jugador grande que pueda jugar por dentro ayudando a Víctor.

19) ¿A que jugador o jugadores de los que ya no están te gustaría tener en el equipo Senior “A” para dar un salto de calidad y rendimiento?

Por supuesto a Carles Oltra, seria un regalo muy bonito para este equipo, Paco Bertomeu en la posición de base y Arnau. Creo que teniendo estos tres jugadores, junto con un Pivot podríamos luchar por subir en Preferente y por estar de los 5 primeros en la categoría autonómica.

20) Haz tu quinteto ideal de los jugadores/as que has entrenado alguna vez en este club.

Es muy relativo ya que no podemos mezclar a los senior con los cadetes, en el senior:

Senior:

Base: Paco Bertomeu.

Escolta: Antoni

Ala: Carles Oltra.

Ala pívot: Arnau

Pívot: Marcos.

En los cadetes es muy difícil recordarlos a todos pero mención especial en la categoría de cadete para Rubén Bellon, Manel, y Oscar (el de Rotova), y este año para Pere Negre, los hermanos Caudeli Toni y Paco…

21) ¿Es verdad que hay “antoni-dependencia” en el senior? ¿Qué opinas de los que piensan que es muy individualista y un “chupón”?

Todos pueden opinar lo que quieran yo tengo mi propia opinión, para mi no es un chupón es un jugon….. con 17 años cuantos jugadores han decidido en un momento dado tirarse el equipo a la espalda, eso solo lo hacen los grandes jugadores y él es uno de ellos, quizá no tenga la experiencia necesaria, pero paso a paso, llegará a ser el mejor jugador del Club junto con Carles Oltra si el se lo propone.

En cuanto a la Antoni-dependencia????? El Barça tiene dependencia de Navarro, yo creo que no, pero cuando un jugador esta inspirado y mete lo que tira, hay que dejarle jugar con libertad, yo lo hago con Antoni, y si él cumple lo que yo le digo va a seguir igual……. Digan lo que digan los demás.

22) Estás dando minutos a gente joven en el senior ¿Qué jugadores de las categorías inferiores (juniors-cadetes) crees que estarán en unos años jugando en el senior “A”?

Hay bastantes jugadores que pueden estar en el senior A, sobre todo los jugadores que este año están en el Cadete A y alguno mas de los Juniors, Manel y Oscar, pero para llegar no solo vale jugar bien, y no cumplir, hay que trabajar siempre, hay que estar siempre dispuesto a sacrificarse por lo que realmente les gusta, que en este caso tiene que ser el baloncesto, pero la pregunta es si estos jugadores están dispuestos a eso, a cumplir y sacrificarse, no creo que sea el caso, hay muchos y muy buenos pero no con el compromiso para llegar.

23) La persona que más has visto trabajar por mejorar, que más horas le dedicaba (de este club).

La persona a la que mas he visto trabajar para mejorar y aun así no estar casi nunca conforme con su situación es GLORIA MARTINEZ, sin lugar a duda una de las que más hora le ha dedicado.

Como equipo el junior femenino, ha trabajado durante muchos veranos, jugadoras como Olaya, Tania, Naomi han ido a correr en los veranos y a entrenar a la pista en pleno sol de Julio o Agosto.

24) Una anécdota como entrenador en el Club.

Muchas, pero la mas graciosa ha sido lo complicado que fue ganarme la confianza de una jugadora, en mi primer año en el club, con las chicas, con todas ya hablaba sin problema e incluso con bromas pero había una que no se reia nunca, y casi nunca me hablaba, ni me miraba, era muy tímida, pero poco a poco y gracias a internet conseguí hablar con ella, y ahora es, con toda seguridad la jugadora que más habla conmigo y con la que mas hablo de cualquier tema……

25) El momento más especial como entrenador del Club.

Sin duda, los dos primeros años con el ascenso de las niñas, ya que estaba muy involucrado con ellas y con Oscar en el trabajo que hacíamos.

Y como no el fin de semana que pasamos con las niñas, en aquel entonces infantiles en Alicante, con dos partidos fue muy divertido e hizo mucho grupo.

26) El peor momento como entrenador del Club.

El peor momento sin duda fue la temporada que el senior A bajo de categoría, no estaba acostumbrado a perder tantos partidos y bajar de categoría, era la primera vez que me ocurría y fue realmente duro.

27) ¿Te arrepientes de algo de lo que has hecho como jugador o entrenador?

No, la verdad es que no, aun así pienso que siempre se puede mejorar o hacer mejor las cosas.

28) ¿Para cuando el embutido de Requena?

Espero que la próxima vez que vayamos a Requena, en la categoría Autonómica, le comprare dicho embutido para Adrian Cea pero tendrá que comerse todo el embutido que le compre.

29) La sección femenina esta creciendo, tú tienes 2 hijas que contribuyen a ello, ¿crees que hay futuro en ello?

Mucho futuro, en cuanto a nivel de juego y compromiso ya que la sección femenina tiene más compromiso que la sección masculina de cara al club, creo que el club debe apostar por ellas, van a ser una parte importante del mismo.

Lo único que me asusta es que pasará cuando vayan a Valencia a estudiar…….

30) Tu primera experiencia como entrenador con un equipo de la escuela fue con un equipo femenino ¿Qué tal fue la experiencia y que diferencias hay con los equipos masculinos?

Fue una experiencia muy bonita y positiva, yo hacía cinco años más o menos que no entrenaba a ningún equipo y cuando Oscar me planteó la posibilidad de ir con ellos, no lo dude, y la verdad es que disfrute mucho, lo más difícil fue hacerme con las chicas, ya que ellas tenían dudas, pero lo he conseguido.

Es una diferencia muy grande, no se puede tratar a las chicas igual que a los chicos, son completamente diferentes en cuanto a su carácter y forma de ser, la forma con la que afrontan los entrenes, los partidos….

31) A tus dos hijas las entrena Oscar,.. con todo lo que se dice de él ¿no estas preocupado o es que tienen enchufe?

Nunca he estado preocupad por el hecho de que sea Oscar el que las entrene, él tiene sus defectos y sus virtudes, pero creo que tiene mas virtudes que defectos, las está enseñando muy bien a jugar, les inculca el amor por el baloncesto, a hacer amigos, a luchar, a sufrir, en fin, a todo aquello que significa el baloncesto, por mi parte me gustaría que estuvieran muchos años con él.

32) ¿En quien te gustaría que se fijasen (del club) tus hijas y tomaran como modelo de jugadoras?

En el equipo femenino he visto a pocas jugadoras de las mayores jugar, pero a mi me gustaría que se fijaran en Teresa que es una jugadora que ha disfrutado y sigue muy ligada al club.

Me gustaría que aprendieran a tener sentimiento de Club a saber donde están y porque están ahí……

33) Como padre de 2 jugadoras del club ¿Cuál crees que debe ser el papel que desempeñen los padres?

Los padres como padres lo único que deben hacer es ayudar a crecer a sus hijos como personas y con los valores que corresponde, pero en el baloncesto su misión ha de ser la de animar en los partidos y no meterse, como suelen hacer muchísimos, en la labor del entrenador, uno puede no estar desacuerdo con las formas pero el entrenador es el que manda y sabe que se tiene que hacer en cada momento, por lo tanto los padres deben de animar y olvidarse de dirigir el partido o criticar todas y cada una de las decisiones del entrenador.

34) Tus hijas llevan años jugando a baloncesto en el club ¿Qué les ha aportado hasta la fecha y que esperas que les aporte el baloncesto en el futuro?

Compañerismo, aprendizaje de este deporte, saber estar, lucha, entrega, compromiso, y ganas de mejorar.

Espero que les aporte, al menos una parte de lo que me ha aportado a mí, al menos una parte de las alegrías que me ha supuesto este deporte para mí y que sepan vivirlo y sufrirlo como se merece.

35) ¿Cómo ves el futuro del equipo Senior a corto y medio plazo?

El equipo sénior tiene un problema que lo va a tener siempre, y es que cuando los jugadores se van a Valencia a estudiar, no se cuidan, y el físico se pierde a partir de Navidad…. Yo creo que hay jugadores buenos para el equipo, que deberíamos trabajar seriamente y ver que opciones hay para que el equipo crezca como equipo y los jugadores también.

36) ¿En que aspectos debería de mejorar el CLUB a tu entender?

Creo que vamos más o menos bien, debemos de corregir algunos fallos de funcionamiento, centrarnos mas todos los entrenadores y tener más comunicación entre nosotros, coordinar más y mejor en nuestra labor día a día.

37) Ya sabemos la fama que tienen los de Bellreguard. ¿En el vestuario eres de los que se agacha a por el jabón o de los otros?

Si tengo que elegir, elijo estar de pie, y no agacharme….jajajaaaj, normalmente como entrenador soy de los que da caña.

38) ¿Qué te ha aportado el baloncesto a tu vida? ¿Cuáles crees que deben ser los valores que debe de transmitir el baloncesto?

El baloncesto me ha aportado todo lo que soy, mi forma de ser, mi forma de luchar y forma de entender las cosas, para mí ha sido y sigue siendo como una droga, con la que disfruto cada día después de mi trabajo y los fines de semana con los partidos aun más.

El baloncesto debe transmitir compañerismo, entrega, lucha, amistad (en algunos casos amor jajajajaj), y por encima de todo el placer de jugar y de divertirse

39) Otras aficiones a parte del baloncesto.

Me gusta mucho leer, ver películas, la música, pero por encima de todo cuando hay baloncesto por algún sitio lo miro, lo vivo y lo siento….. Mi mujer se ha acostumbrado a sufrir conmigo.

40) Algo que quieras decir:

El baloncesto para mí ha sido y es como una religión, ha sido y es una parte muy importante de mi vida, el baloncesto para mí es un alivio del estrés del trabajo, me gusta, disfruto, y mientras disfrute y mi cuerpo y mente aguanten estaré dándote la paliza en Oliva, porque estoy como en mi casa…..

Desde que tenía 14 años he vivido el baloncesto, he reído, he llorado, he sufrido, he tenido alegrías, penas, sorpresas agradables y desagradables por este deporte y en todo momento he disfrutado y espero que pueda seguir haciéndolo mucho tiempo.