viernes, 17 de junio de 2011

Entrevista: 15- Glòria Martínez Llido


Lider de su generación desde el 1º día,.. a pesar de que en los principios había jugadoras 2 años mayores que ella siempre fue el referente del equipo, la capitana, la líder del grupo,.. lo era por su calidad como jugadora pero sobre todo por su carácter, por su personalidad, por su forma de afrontar los entrenes y los partidos,.. un ejemplo a seguir siempre para las compañeras,.. nunca he entrenado a nadie que se tomará los entrenes tan en serio como lo hacía ella un día si y otro también,.. hay jugadores que pasan por una buena época y lo dan todo pero les falta constancia,.. ella era siempre al máximo,.. daba igual el día, si había partido importante o no, ella lo daba siempre todo en la pista, contra el mejor equipo o contra el peor, en un partido complicado o uno fácil, en un entrenamiento o en una pachanga o en un juego cualquiera, no se dejaba nada dentro de ella,.. todo por amor a este deporte,.. da igual que este limitada fisicamente,.. su mentalidad la hizo ser una jugadora increible y seguirá siendo siempre de las mejores por su forma de entender y amar este deporte,.. en el deporte el corazón es algo que marca diferencias,.. y su corazón es de campeona,.. ella es GLÒRIA MARTÍNEZ LLIDÒ.

1) ¿Cuál es tu 1º recuerdo en el C.B. Oliva?

Entrar al costat d’un amic i sa mare, per la porta-cotxera. Tot era blau i ple de xiquets corren per ahir. Jo vaig pensar: me n’he de recordar d’açó jeje

2) ¿Cómo y por que comenzaste a jugar a baloncesto?

M’acabava de deixar el tenis perq no estava agust, però havia de fer algun esport… Uns amics s’apuntaven a basket perquè havien anat a l’escola d’estiu i els havia agradat, així que em vaig apuntar amb ells.

3) ¿En que posición juegas y que número llevas? ¿Siempre ha sido igual?

Porte el número 5 des de fa un grapat d’anys, però si no recorde mal, també he portat el 4 i el 8. Jugue de base en el meu equip; quan era una renaquaja ja m’agradava tindre a mi el baló… jeje

4) Tu ídolo en el baloncesto.

Pues no tinc ningun líder en cap àmbit, però sens subte, si he de dir algú, eixe és Michael Jordan.

5) ¿Quién es la persona que más ha influido en ti como jugadora? ¿en que sentido?

Oscar, i en tots els sentits. Ha sigut el meu entrenador des que puc recordar nítidament, i ell m’ho ha ensenyat tot, des de l’esforç individual fins al treball en equip, tant dins en la pista com fora entre companyeres.

6) Una anécdota de tu etapa como jugadora.

Uff!! Hi ha moltes… em quede en la poca confiança que tenien en nosaltres quan es va crear l’equip femení, i com vam sorpendre tothom!! :D

7) Un momento, como jugadora, que recuerdes con especial cariño.

Tornant de guanyar un partit, en el bus… Estàvem totes contentes, es respirava felicitat en l’ambient (jeje). Jo em vaig arraconar a un cantones, i vaig començar a dir: açò és massa bonic, jo no m’ho meresc…

8) Tu peor momento como jugadora de baloncesto.

He tingut prou mals moments, però crec que guanya un que he passat aquest any. La realitat sempre fa mal!!

9) ¿Quién es la mejor jugadora con la que hayas jugado en todos estos años?

Bé, he tingut la sort d’anar a la selecció i tota aquesta pesca, però… les millors jugadores són d’Oliva, que voleu que vos diga. Una és Maria Mascarell, i tots els que la coneixem un poc sabem per què.., Irene, encara q en Oliva encara no era la jugadora que és ara, ja era una de les puntals; i l’altra, que no és de la meua edat però que de ves en quan es passa pels nostres entrenes és Teresa, impressionant.

10) ¿Quién es la compañera con la que mejor te hayas llevado o te llevas?

Mmm… en general em porte bé en totes, supose que va a temporades. He tingut molta amistat en Olaya i Ceci, ara també en Marina, en Àngela tenia moltíssima confiança…

11) Una jugadora que te haya sorprendido muy positivamente.

Pot ser Patri. Quan em van dir que vindria al nostre equip, quasi em va caure el món damunt!! La recordava tonta, pava i patosa… I m’ha sorprés molt positivament, soles és tonta i pava. Hahaha

12) ¿Te gustaría parecerte en algo a alguna compañera?

Uf!!! Homee!! A qui no li agradaria tindre la meitat de velocitat que té Maria?? Que cabrona… hehe O tindre un parell de centimetrets més??

Com a caràcter, també m’agradaria tindre un poc deixa alegria innata que té Maria la vermella, per exemple, o ser graciosa com Naomi… cadascú té el seu!

13) ¿Cuál ha sido tu mejor partido? ¿Y el peor?

Sempre he sigue proa exigent en mi mateix, així que mai acabava contenta d’un partit. Però si he de dir un millor partit, supose que és un que vam jugar contra Picanya a la pista exterior. Maria Mascarell estava de boda, i ens faltava un puntal. A més, ens jugàvem la classificació crec; havíem de guanyar de més de 9 (i jo no tenia ni idea, no ho recordava). Olaya i jo vam fer un partit impressionant, estàvem enormes!! A falta de segons, guanyàvem de 10, i jo havia d’aguantar el baló. Van vindre a presionar-me, i jo, pim-pam pim-pam, vaig fer un triple amb una mà en l’últim segon hahahaha així que vam guanyar de 13.

I mals partits la veritat és que sí que n’he tingut molts, sobretot aquests darrers anys… Però em quede en el que vaig rebentar aquesta temporada, ho vaig passar realment mal dins i fora de la pista, i continua afectant-me molt tot el que va passar.

14) ¿Quién es la persona que más ha confiado en ti, tanto en los buenos momentos como en los malos?

Oscar, com no. Es veu que de menuda era tan graciosa que li vaig caure en gràcia, i un parell d’anys después, va començar la nostra “amistat”. Des d’aleshores ha estat al meu costat sempre, a la seua manera, clar està, però sempre al meu costat, animant-me quan creu que és necessari i pegant-me les bronques més monumentals quan també creu que és necessari.

Els meus pares també han estat sempre al meu costat. En un principi no volien que em prenguera el básquet tan a pit, però poc a poc s’han anat adaptant hehe Ara que els necessite estan al meu costat animant-me, i també criticant el meu joc dia a dia!!

15) ¿Cuál es el rival con el que te motivas más en el campo?

La veritat és que no depén molt del rival, sinó més de la situació en que es trobe l’equip; però sempre intente jugar igual, independentment del rival, encara que això costa de vegades.

De totes formes, el nostre rival sempre ha sigut Picanya; per què?? Coses de la vida… espere que ens trobem amb elles en algun creuament, almenys jo, ja tinc ganes.

16) La persona que más has visto trabajar por mejorar, que más horas le dedicaba (de este club).

Bé, sóc menuda i tampoc he vist molt però… Oscar, evidentment. Sempre ha estat per les canastes, sol o amb gent, però sempre per allí.

17) ¿Quiénes han sido tus entrenadores? ¿Qué te ha aportado cada uno de ellos?

No ho sé exactament, perquè va haver una época que ens portava qui podia i ja està… però recorde a Miralles i les seues rises dins la pista, va ser un any molt divertit, m’encantava anar a entrenar, i sols em molestava la presència de Oscar hehe

Después ja he tingut durant molts anys a Oscar, ell m’ha ensenyat pràcticament tot el que sé, des de “jugar” a bàsquet, fins a entendre que un bon equip no és sols la pista, sinó que les relacions entre companyes són inclús més importants.

18) ¿Te arrepientes de algo de lo que has hecho como jugadora?

Mmm… els altibaixos que tinc, per supost. I també el passer-me’n alguna vegada amb alguna companya.

19) Sueles recibir muchos golpes, sobre todo en la nariz ¿Es por que metes las narices donde no toca o hay alguna otra razón?

Jo crec que és perquè tinc l’altura idónea per a que les colzades de les altres m’arriben a mi al nas hehe

20) Fuiste seleccionada en categoría alevín para jugar el Campeonato de España con la Selección Valenciana ¿Qué tal la experiencia, que recuerdos tienes?

Pues l’experiència molt bona, tot allò va ser impressionant… però sempre tendré un regust amarg, per haver-me tallat i no haver jugat com forme abans sabia fer-ho.

21) Aquel año fuiste nominada junto con 2 compañeras más como deportista del año del club ¿Qué sentiste al conocer la noticia y al recoger el premio?

Va ser una alègria, com no, un any redó, no ens podia faltar res més!! A més, el ser seleccionades tres xiquetes d’Oliva va ser una cosa excepcional, així que…

22) El año pasado el club nombro deportista del año a todo tu equipo ¿Qué significo para ti ese reconocimiento?

Crec que em va alegrar més que l’anterior… perquè va ser un premi a tot l’equip, al treball conjunt, i això té més mèrit. Este equip ha donat moltes alegries al club (i també tot el contrari), des de l’inici quan ningú ho esperava, fins ara, que continuem fent-ho.

23) ¿Qué tiene de especial este equipo? ¿Qué cualidades tiene y que valores representa?

Crec que som un equip molt especial… Quan ens posem a jugar a básquet de veritat, tenim una gran calitat. Tenim jugadores de tota classe: amb gran condicions físiques, intel·ligents, treballadores… i ens sabem complementar molt bé. Jo crec, sicenrament, que este equip pot arribar lluny, falta que ens posem, que ens motivem a cada partit, i podríem competir com ningú s’espera.

A més, crec que formem un grup de companyeres i amigues molt bonic, que ens ho passem genial juntes, tant dins com fóra de la pista.

24) ¿Qué recuerdos tienes del nacimiento de este equipo hace ya 6 temporadas? ¿pensabas llegar donde lo habéis hecho?

Quins records tinc?? A mi ni se’m va passar pel cap que la 1ª temporada seria complicada. A mi m’agradava jugar a bàsquet, donar-ho tot dins la pista, i amb això creia que podríem arribar a qualsevol lloc. Per què no?? I això hem fet, crec que hem aconseguit molt, per a sorpresa de tots.

25) Antes que vosotras hubo un equipo femenino ¿Qué conocéis de ellas y que significado tiene para vosotras?

Jo crec que per les circumstàncies sé un poc més que la resta de l’equip quina és la seua importància. En gran part gràcies a elles es va fer el nostre equip, amb Oscar d’entrendor. Elles van ser qui aguantaren l’Oscar principiant, i qui el sofriren; a nosaltres ja ens ha tocat la seua part més experimentada i envellida hehehe

La veritat és que no sé com seria el nostre equip si elles no hagueren estat abans, i deixar el precedent que van deixar.

26) Tras vuestros pasos hay un equipo infantil y uno alevín femeninos para los que sois el espejo donde mirarse ¿Qué legado te gustaría dejarles?

M’agradaria que ens miraren i vegueren un model a seguir, que vegueren que ser de l’Oliva no és qualsevol cosa, i que elles també poden aconseguir moltes coses.

I sobretot, que vegueren que a més d’un equip, som un grup d’amigues molt boniquet, i que això és essencial per a que funcione bé.

27) ¿En que aspectos debería de mejorar el CLUB a tu entender?

Crec que quan prenen desicions que afecten als equips, es deuria informar abans d’imposar. Quan es pren una desició estic segura que és per al bé, però eixe bé s’ha d’explicar a l’equip, perquè si no es creen una serie de tensions que fan mal durant una temporada.

28) ¿Qué aspiraciones tienes como jugadora de este club? ¿Cuál es tu objetivo a corto y largo plazo?

Pretenc que els anys que em queden de jugar continuem sorprenent al club (de forma positiva, evidentment), demostrant que som capaces de molt.

A curt termini ara l’objectiu és lluitar per passar a la següent fase, encara que és mooolt difícil, i després, passe el que passe, continuar lliutant, a veure si ens podem despedir per d’Oscar.

A llarg termini m’agradaria apendre el suficient per poder entrenar un equipet algun dia, seria una cosa que m’agradaria molt.

29) ¿Qué te ha aportado el baloncesto a tu vida? ¿Cuáles crees que deben ser los valores que debe de transmitir el baloncesto?

El bàsquet és una part molt important de la meua vida, i ara per ara no podria estar sense ell. Porte jugant des que era una enana, així que sempre ha estat al meu costat.

El bàsquet transmet valors com el joc en equip, el comprimís, l’esforç, l’afany de superació,.. valors molt importants al llarg de la vida.

30) Algún consejo para las nuevas generaciones.

Disfruteu del joc i dels que vos envolten, sempre podeu descobrir sensacions increíbles.

31) Otras aficiones a parte del baloncesto.

Acabe de descobrir la guitarra J

32) Tu libro y película favoritos.

?

33) ¿Qué proyectos tienes para el futuro?

Cap en especial. Fer el que crega quan ho considere necessari, i ser feliç. I si pot ser, viatjar amuntó.

34) ¿Las mujeres deben abrirse paso a puñetazos en esta sociedad? ¿A que es debido?

A com està configurada la societat. Res més a dir.

35) ¿Qué es lo que más valoras en las personas?

La correcta sinceritat i la justícia.

36) Un personaje histórico (fuera del baloncesto) al que te gustaría haber conocido. ¿Por qué?

Encara viu. És Santiago Carrillo. Crec que és una persona admirable per la seua personalitat, sempre fidel als seus ideals, i a mesura que ha anat fent-se major, a evolucionat i corregit els seus erros. A més, a l’edat que té, encara és sorprenent sentir-lo parlar.

37) Quedan 3 segundos de posesión, perdemos de 2 ¿pides el balón para jugarte el triple o se la pasas a la compañera que esta sola en la esquina para tirar?

Depén del meu estat de confiança i de la companya que tinga per a passar-la. Si el 1r pasé es bo, me’l tire jo, evidentment!!! Si no, dependrà de quina companyera siga hahaha

38) Esta la filosofía “jugones” de Oscar,.. esta la filosofía “currantes” de Fran Soria y Toni Boigues,.. esta la filosofía de “corre-corre, pasa-pasa, bota-bota, tira-tira” de Miralles. ¿Con cual te identificas más? ¿Por qué?

Com que no tinc condicions de jugona, em quede en la de currantes, encara que tindre un parell de jugons en un equip millor que millor.

39) ¿Algún secreto inconfesable del baloncesto?

Si li parles als balons, et fan cas. Jo ho he fet tota la vida!!

40) Algo que quieras decir y dejar para la posteridad:

Passe el que passe, em senc orgullosa del meu equip, han estat uns anys que mai oblidaré.

No hay comentarios:

Publicar un comentario